geen veroordeling

Comment 1 Standard

Dus is er nu geen verdoemenis voor hen die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest. Want de wet van de Geest van het leven in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet van de zonde en van de dood. — Romeinen 8:1-2 http://dawo.nl/?p=4299

Lezen: Romeinen 8:1-17

Wie? Voor hen die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest

Wat? Is er geen veroordeling meer (het woord verdoemenis staat niet zo in de grondtekst, daar wordt echt veroordeling gebruikt)

Waar? Bij God, wanneer we leven naar de Geest

Waarom? Omdat de wet van de Geest van het leven ons heeft vrijgemaakt van de wet van de zonde en van de dood

Wanneer? Wanneer wij wandelen in de Geest en niet naar het vlees. Dat is dus wel de voorwaarde. Deze tekst wordt wel vaak uit het verband gerukt. De HSV vermeldt het tweede deel wel. Oudere handschriften niet, maar het komt in vers 4 weer terug.

Waarvoor? Het is dus zeker geen vrijbrief om er maar onbekeerd op los te leven. De wet van de Geest van het leven, die ons heeft vrijgemaakt, is geen losbandigheid, maar juist leven volgens de regels van God, gedreven en aangevuurd door de Geest. Gods regels zijn niet gemaakt om ons te knechten, maar om ons te beschermen

Waartoe? Wanneer we ons laten leiden door de Geest en niet door ons vlees, hebben we niet die onmacht die we in hoofdstuk 7 tegenkomen. Dan zijn we geen ‘ellendige mens’ meer, maar door de leiding van de Geest, mensen die leven in hun bestemming, naar de wil van God. Het heeft te maken met je wil. Wil je je laten leiden door het vlees? Dan heb je dus nog veroordeling, wil je je laten leiden door de Geest? Dan leef je in Gods wil, en is er geen veroordeling, omdat je doet wat God wil.

Gebed: Ik kies ervoor, Vader God, om te leven onder de leiding van Uw Heilige Geest, zodat er geen veroordeling is, omdat ik in Christus Jezus ben

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Een gedachte over “geen veroordeling

  1. Ja je leerd er van is orde van God en wij moeten in aanbidding voor ABBA VADER ZIJN IN JEZUS CHRISTUS NAAM…HALLELUJA AMEN

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.