Ervaringsdeskundigheid

Comment 1 Standard

Want waarin Hij Zelf geleden heeft, toen Hij verzocht werd, kan Hij hen die verzocht worden, te hulp komen. — Hebreeen 2:18 http://dawo.nl/?p=4307

Lezen: Hebreeen 2:5-18

Wie? de Here Jezus Christus van Nazareth, die in het vlees gekomen is

Wat? Heeft zelf onder verzoekingen gelden en ons daarom helpen, als wij verzocht worden

Waar? Tijdens Zijn leven hier op aarde

Waarom? Hij is ons in alles gelijk geworden, alleen heeft Hij niet gezondigd

Wanneer? Nooit, verzoekingen ten over, maar nooit bezweken. Zelfs niet in Getsemané, waar de angst voor de dood zo traumatisch werd dat Hij bloed zweette

Waarvoor? Opdat Hij zou weten hoe het is om verzocht te worden. We lezen het verhaal over de verzoeking in de woestijn, maar er zijn er natuurlijk meer geweest. De Here Jezus was, toen Hij op aarde was, volledig mens. Al het goddelijke had Hij afgelegd, zegt Fillipenzen 2. Hij werd dus verzocht als mens, alleen Hij struikelde nooit

Waartoe? Dus wanneer we in verzoeking zijn, of beproefd worden (verzoekingen komen van de duivel, beproevingen van God) kunnen we altijd bij de Here Jezus terecht. Hij weet hoe zwaar het is en begrijpt ons volkomen. ook als het fout gaat en wij wel zwichten, daar heeft Hij nu juist voor geleden. Je kunt altijd opnieuw beginnen, God is trouw. Belijd je zonden, laat ze schoonwassen door Zijn bloed en begin opnieuw. Wat een geweldige God hebben we toch!

Gebed: Wat geweldig, Here Jezus, dat U weet hoe zwaar het is soms om beproefd of verzocht te worden Ik belijd U dat ik ook wel eens de mist in gt. Dank U, dat U met mij meelijdt en ook dan mijn zonden vergeeft. ik houd van U

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Een gedachte over “Ervaringsdeskundigheid

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.