All you need is love

Leave a comment Standard

Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees uit. De vrees houdt immers straf in, en wie vreest, is niet volmaakt in de liefde. — 1 Johannes 4:18 http://dawo.nl/?p=4308

Lezen: 1 Johannes 4:7-21

Wie? De liefde van ons naar God

Wat? Daar is geen ruimte voor vrees, angst voor God

Waar? In ons denken, in ons liefhebben

Waarom? Omdat angst straf inhoudt en als we bang zijn voor straf zijn we niet volmaakt in de liefde. Door de liefde van God hoeven we niet meer bang te zijn voor Hem

Wanneer? Nooit meer, als we Hem kennen als onze Heiland en Verlosser heeft Hij onze straf gedragen: De straf die ons de vrede brengt, was op Hem

Waarvoor? Liefde drijft de angst uit. Zovele mensen zijn bang voor alles, incl. God en ja, als je niet in Hem gelooft heb je veel te vrezen: Onze God is een verterend vuur. Maar wanneer je je door Zijn liefde hebt laten overweldigen, is er geen ruimte meer voor angst, want er is geen veroordeling meer voor hen die in Jezus Christus zijn

Waartoe? Veel mensen worden geleid door angst. In de bevrijdingsbediening komen we de geest van angst tegen, een hardnekkige geest, omdat we hem zelf vaak rechten hebben gegeven, bijvoorbeeld door ons open te zetten door griezelromans en films. Maar wanneer we ons ervan bekeren en vergeving vragen, moet hij zijn biezen pakken en maken dat hij wegkomt, in de Naam van Jezus
Liefde drijft de angst uit, de liefde van God naar ons, die ons eerst liefhad en onze liefde naar de mensen onderling. All you need is love! The love of Jezus!

Gebed: Dank U, Heer, voor Uw grenzeloze liefde voor mij. Dat ik U heb leren kennen als de God van liefde, wat U liet zien toen U Uw eniggeboren Zoon gegeven hebt. Ik wil wandelen in die liefde, naar U en naar de mensen om mij heen

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.