Eerst zien…..

Leave a comment Standard

Zalig zijn zij die niet gezien zullen hebben en toch zullen geloven. — Johannes 20:29 http://dawo.nl/?p=4310

Lezen: Johannes 20:26-31

Wie? De Herre Jezus tegen de, inmiddels gelovige, Thomas

Wat? Prijst de mensen gelukkig die zullen geloven zonder gezien te hebben

Waar? In de hele wereld, waar het evangelie gepredikt moet worden

Waarom? Omdat ‘eerst zien, dan geloven’, zeker in ons westerse denken, geworteld is in de mens. Maar ook de Joden in Jezus tijd hadden daar last van

Wanneer? Wanneer je je aan Hem toevertrouwd, zonder Hem gezien te hebben

Waarvoor? Deze vertaling met ‘zalig’ heeft overigens niets met je behoud te maken. Dat is een ander woord in het Grieks. Wat in de Statenvertaling en de HSV gebruikt wordt. Het bijvoeglijk naamwoord makarios betekent (1) ‘gelukkig’, en (2) ‘(geluk)zalig’. Voor behoudenis wordt Soteria gebuikt. Het kan je dus op het verkeerde been zetten

Waartoe? Gelukkig zijn betekent dat je op je bestemming bent, waar God je wil hebben. daar hoort geloven zonder te zien bij. Hem ervaren, door tekenen,wonderen en Zijn nabijheid, is dus anders. Dat mogen we allemaal, moeten we allemaal zelfs. Wanneer mensen Gods kracht ervaren, staan ze eerder open om Hem in hun leven te ontvangen. God is niet een God van ver weg, maar juist Een van dichtbij. Zo dichtbij dat Hij zelfs in ons wil wonen. Dichterbij kan je niet komen!

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat U een levende Heiland bent, die Zich aan ons wil laten zien, door tekenen, wonderen en Uw voelbare aanwezigheid. Ik bid dat u zich meer en meer zult gaan openbaren in visioenen aan miljoenen moslims, die eigenlijk, vaak zonder het te weten, op zoek zijn naar U

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.