Kleed je aan!

Comment 1 Standard

Want u allen die in Christus gedoopt bent, hebt zich met Christus bekleed. — Galaten 3:27 http://dawo.nl/?p=4314

Lezen: Galaten 3:19-29

Wie? Allen die in Christus (de Naam van Jezus) gedoopt zijn

Wat? Hebben zich met Hem bekleed

Waar? In het doopwater, toen ze weer boven water kwamen en eruit stapten

Waarom? Omdat dat nu net hetgeen is wat de doop doet, je zonden afwassen en opstaan in een nieuw leven

Wanneer? Wanneer je je laat dopen, op grond van je geloof, door onderdompeling

Waarvoor? Ik kan er niets anders van maken, lieve mensen, maar deze tekst is zo duidelijk een bewijs dat de doop alleen kan gebeuren op grond van je geloof. Hoe mooi het beeld van de kinderdoop ook kan zijn, je kunt niet met Christus bekleed zijn als je nog niet gelooft en ook een handje water doet dat niet, het woordje dopen betekent nu eenmaal: onderdompelen

Waartoe? Wanneer je dus nog niet op grond van je (eigen) geloof gedoopt bent, ben je nog niet met Christus bekleed. Ben je dat wel, dan draag je dus de mantel der gerechtigheid (Jes. 61) de kleren van het heil. Wat heb je aan, is dus een vraag, die je op grond van deze tekst mag stellen. Ben je dan niet gered, als je nog niet op grond van je geloof gedoopt bent? Markus 16:16 zegt dat de doop bij je behoudenis hoort, dus het totale pakket, maar dat degene die niet geloven verloren gaan. Als je echt niet in je nakie wil staan, zou ik me maar snel aankleden, met Christus. Iets beters kan je niet dragen

Gebed: Dank U< Here Jezus, dat ik me met U mag bekleden, de klederen van mijn redding, mijn heil. dat me dat sterk en onverschrokken maakt, omdat de tegenstander niet mij ziet, maar U. En daar istie als de dood voor

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Een gedachte over “Kleed je aan!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.