Trouwe Trooster

Leave a comment Standard

Trouwe Trooster

Toen ik zei: Mijn voet wankelt, ondersteunde Uw goedertierenheid mij, HEERE. Toen mijn gedachten binnen in mij zich vermenigvuldigden, verkwikten Uw vertroostingen mijn ziel. — Psalmen 94:18-19
http://dawo.nl/?p=4369

Lezen: Psalmen 94

Wie? Ik, de psalmist, de schrijver van deze Psalm

Wat? Toen Hij zei: Mijn voet wankelt, ondersteunde Gods trouw Hem, toen hij door zorgen dreigde overmand te worden, verkwikten de vertroostingen van de HERE zijn ziel

Waar? In moeilijke situaties, waarin het recht ver te zoeken was, blijkt uit de context van de hele Psalm

Waarom? Omdat wanneer ‘goddelozen’, zij die zich niets van God of gebod aantrekken, het voor het zeggen hebben, het recht vaak ver te zoeken is

Wanneer? Dat kan in heel veel situaties zo zijn, maar God is toch echt de Enige die te vertrouwen is. De psalm begint ook met God aan te roepen als de God der wrake, de God van de vergelding, JHWH El Neqamot, een naam die wie niet zo vaak tegenkomen in de Bijbel

Waarvoor? Wanneer we het, om wat voor manier ook, niet meer zien zitten in het leven, door wat voor situatie dan ook, is er echt maar Één die te vertrouwen is. Dat is de HERE zelf. Zelfs al dreig je te struikelen of te vallen, of dat al hebt gedaan, vertrouw op Hem, Hij alleen kan volkomen uitkomst geven. hij is trouw en Hij alleen kan je ziel troosten

Waartoe? Medicatie om je rustig te houden vervlakken je emoties, therapieën zijn vaak afkomstig uit oosterse godsdiensten, waardoor je je open zet voor allerlei vuiligheid, lees demonen. Maar wanneer we ons volledig overgeven aan Hem, zullen we bemerken dat Hij nog steeds hetzelfde doet als de schrijver van deze Psalm ervoer. Hij is tenslotte niet veranderd! (Hebr.13:8)

Gebed: Dank U, lieve hemelse Vader, dat U altijd trouw en te vertrouwen bent, dat we nooit beschaamd zullen uitkomen, als we onze hoop op U vestigen. Wordt ons onrecht aangedaan, dan vertrouwen we dat U het voor ons op zult nemen. Uw troost, door dè Trooster bij uitstek, de Heilige Geest gegeven, is 1000 x beter dan welk medicijn of therapie ook! Dank U, dat U in alles voorziet!

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.