Wie bidt is de baas

Leave a comment Standard

Bid, en u zal gegeven worden; zoek, en u zult vinden; klop, en er zal voor u opengedaan worden. Want ieder die bidt, die ontvangt; wie zoekt, die vindt; en voor wie klopt zal opengedaan worden. — Matteus 7:7-8 http://dawo.nl/?p=4370

Lezen: Matteus 7:7-12

Wie? Iedereen, zegt vers 8, maar vers 9 leert ons dat het om Gods kinderen gaat

Wat? Die bidt, ontvangt, die zoekt, vindt en die klopt zal worden opengedaan

Waar? In iedere situatie van ons leven

Waarom? Dat keert vers 9 weer, onze Vader wil het beste voor ons

Wanneer? Altijd, de Griekse werkwoordsvormen geven aan dat het een doorlopend vragen, zoeken en kloppen is

Waarvoor? Zoals ook wij onze kinderen niet alles geven waar ze om vragen, zal God de Vader ook dat niet aan ons doen. Vers 9 en 10 laat zien dat het ook om de primaire levensbehoeften kan gaan. Toch heeft ons gebed meer impact dan we beseffen

Waartoe? Wie bidt is de baas. We moeten beseffen dat wanneer we bidden naar Zijn wil, Hij altijd zal verhoren. In de Module Gebed, van onze Bijbelschool voor Arbeiders in de Oogst (www.ongekend.tk) gaan we daar verder op in. Wanneer we met elkaar zouden beseffen wat voor kracht er in ons gebed zit, zouden wel meer tijd op onze knieën doorbrengen. Besef dat je ( aanhoudend) gebed het verschil kan maken in iedere situatie. Wanneer we, als kerk, dat weer gaat doen, zijn we geen staart meer, maar kop en moet de vijand benen maken! Bid totdat er iets gebeurt! (PUSH)

Gebed: Dank U, Here Jezus, dat U Zelf voor ons pleit, dat de Heilige Geest voor ons pleit, dat al onze gebeden gehoord worden. Leer ons te bidden naar Uw wil, zodat onze gebeden ook verhoord gaan worden en door te gaan, totdat er iets gebeurt

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.