Genade is gratis

Leave a comment Standard

Want uit genade bent u zalig geworden, door het geloof, en dat niet uit u, het is de gave van God; niet uit werken, opdat niemand zou roemen. — Efeziers 2:8-9 http://dawo.nl/?p=4380

Lezen: Efeziers 2:1-10

Wie? Allen die uit genade, door het geloof, zich behouden weten

Wat? Zijn dat niet uit zichzelf, want niemand kan zich daarop beroemen, maar uit genade

Waar? Je weet het al in dit leven, het eeuwige leven begint op het moment dat je wordt

Waarom? Het is een gave van God, een geschenk, je hoeft er helemaal niets voor te doen, zelfs geen regels voor te houden. Je moet het alleen ontvangen

Wanneer? Als je dat nog nooit gedaan hebt, nu?

Waarvoor? Je hoeft je niet te kwalificeren, je hoeft er niet heilig voor te zijn, ontvang het alleen. Onze redding is een geschenk, de genade is gratis, het kost je niets, omdat Jezus de prijs, de hoogste prijs, betaalde met zijn leven. Geloof is het middel om het te ontvangen en Gods genade gaat het in je leven uitwerken

Waartoe? We brengen deze boodschap zo vaak aan de mensen op straat en komen dan ook mensen tegen die hun hele leven al in de kerk zitten en nog geen zekerheid hebben of ze wel of niet behouden zijn. Anderen (ook kerkmensen) zeggen: ik kom er wel, ik doe mijn best. Wordt de genade dan niet meer gepredikt? Een oude dominee zuchtte ooit eens: als ik een zucht aan mijn redding zou moeten toevoegen, zou ik verloren gaan. En dat is zo, je moet het ontvangen. Een geschenk ontvang je en je pakt het uit, dat zijn de werken waar Paulus het in het volgende vers over heeft. Maar het begint bij aannemen: Allen die Hem, Jezus hebben aangenomen, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen van God te worden. Ik stel je deze vraag: Als je op dit moment zou sterven, zou je zeker weten, zonder enige twijfel, dat je naar de hemel zou gaan, op grond van het feit dat je een kind van God bent, uit genade, door geloof?
Zo niet en zou je dat willen, bid dan het volgende gebed, hardop en met je hart:

Gebed: Lieve Here Jezus, kom in mijn hart, vergeef me mijn zonden, was en reinig me, Zet me vrij. Dank U, Here Jezus, dat U sterf voor mij. Ik geloof dat U weer bent opgestaan en weer terug zult komen voor mij. Vul mij met Uw Heilige Geest, geef me passie voor de mensen die U nog niet kennen en honger naar de dingen van God en vrijmoedigheid om het Evangelie van Jezus Christus door te geven. Ik ben gered, ik ben opnieuw geboren, ik ben op weg naar de hemel, omdat ik Jezus in mijn hart heb

Als je dit voor het eerst gebeden heb, stuur ons dan een berichtje, je ontvangt dan een boekje hoe nu verder

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.