niet zachtjes

Leave a comment Standard

Ik zal de HEERE met mijn mond op luide toon loven, te midden van velen zal ik Hem prijzen. Want Hij zal aan de rechterhand van de arme staan om hem te verlossen van hen die zijn ziel veroordelen. — Psalmen 109:30-31 http://dawo.nl/?p=4381

Lezen: Psalmen 109:21-31

Wie? David, de schrijver van deze Psalm

Wat? Zal de HERE, JHWH, de Eeuwige met zijn mond op luide toon prijzen

Waar? Te midden van velen, vriend en vijand

Waarom? Omdat Hij aan de rechterhand van de arme staat om hem te verlossen van hen die zijn ziel veroordelen

Wanneer? Dat staat de HERE altijd. ook Jezus was te vinden bij de uitgestotenen en de verachten

Waarvoor? Wanneer mensen ons belagen en vals beschuldigen, om wat voor reden dan ook, mogen we weten dat God er altijd is. We moeten dan niet het recht in eigen hand nemen, maar op Hem vertrouwen. Hij zorgt voor Zijn kinderen. Deze Psalm is wel de Iskariot Psalm genoemd, omdat hij door de apostelen in Handelingen 1 geciteerd wordt ivm de opvolging van Judas

Waartoe? Zo zie je dat wat Jezus is overkomen, Hij ook voor ons aan het kruis gedragen heeft. Ook jouw situatie van vandaag is Hem niet onbekend. Weet dat Hij met je meeleeft en meelijdt, dat niets Hem onbekend is en dat hij wacht op het moment dat je Hem op luide toon gaat lofprijzen temidden van velen.
Je hoort wel eens mensen klagen over het volume van de muziek in de kerk, zowel orgel als worshipteam kunnen daar last van hebben. David deed het op luide toon, dus ook niet zachtjes, want iedereen moet het horen

Gebed: Ik wil U loven en prijzen, temidden van velen, zodat iedereen weet, dat U een God bent die echt is, reëel en verlost uit iedere benarde positie en situatie

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.