Genade van God:eeuwig leven

Leave a comment Standard

Want het loon van de zonde is de dood, maar de genadegave van God is eeuwig leven, door Jezus Christus, onze Heere. — Romeinen 6:23 http://dawo.nl/?p=4387

Lezen: Romeinen 6:15-23

Wie? Dit geldt voor ieder mens, het is een passage die we gebruiken in het ‘script van het hart’ waarmee we al zovelen tot de Heer hebben geleid

Wat? Dat het loon, het gevolg van de zonde, de dood is, maar de genade van God het eeuwige leven, door Jezus Christus, onze Here

Waar? De dood, die ieder mens, vroeg of laat, onder ogen zal moeten zien

Waarom? Omdat het loon, het gevolg van de zonde, de dood is. God zei tegen Adam en Eva: als je daarvan eet, mijn gebod overtreedt, waarmee je je loyaliteit, je liefde aan mij kan laten zien, zul je sterven

Wanneer? Niet meteen, iedereen krijgt nog een kans. sommigen worden oud tot zeer oud, anderen sterven weer heel jong. Maar iedereen heeft de tijd om het geschenk van Gods genade aan te nemen, tenzij wij nalaten het ze te vertellen….

Waarvoor? Deze tekst is eigenlijk ook het evangelie in een notendop, net zoals Joh.3:16. Ook deze zou iedereen uit het hoofd moeten leren. Omdat het evangelie zo krachtig is. Wanneer wij dit script gebruiken citeren we eigenlijk alleen maar Gods Woord. En dat is zo krachtig, het is de kracht Gods tot behoud voor een ieder die in Hem gelooft. Wij discussiëren niet, wij geven geen mening, wij presenteren het Woord! Daarom is het zo krachtig

image

Waartoe? De genade die God geeft, is een geschenk, gratis en voor niets. Het kostte Hem alles: de Vader Zijn Zoon, de Here Jezus ondraaglijke pijn en Zijn leven, maar Hij deed het voor jou en mij en voor al die miljoenen, die wachten op die boodschap van redding. Ga jij mee het ze vertellen, in je gezin, op school, op je werk, op straat? Iedere woensdagmiddag van 12:30 tot 17:00 u zijn wij in Rotterdam bezig met vier groepen. Of we komen naar je toe om een groep te trainen het zo te gaan doen, want het werkt!

Gebed: Dank U, Heer voor Uw Woord, dat zo krachtig is, dank U voor Uw genade, die zo kostbaar is, dank u voor Uw oneindige liefde en uw opdracht aan ons om die uit te dragen

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.