Godsvertrouwen

Leave a comment Standard

Het is beter tot de HEERE de toevlucht te nemen dan op de mensen te vertrouwen. Het is beter tot de HEERE de toevlucht te nemen dan op edelen te vertrouwen — Psalmen 118:8-9 http://dawo.nl/?p=4396

Lezen: Psalmen 118:1-9

Wie? Deze stellingen gelden voor iedereen

Wat? Dat het beter is bij de HERE de toevlucht te nemen, te schuilen, te vertrouwen, dan op mensen, ook al zijn ze voornaam, belangrijk

Waar? Overal, en altijd

Waarom? Omdat de HERE altijd te vertrouwen is, nooit van je zijde wijkt,mee niet zal begeven en niet zal verlaten. Mensen kunnen dat wel

Wanneer? Dit moet je altijd doen, niet verzaken, want al wie op Hem zijn geloof bouwt, zijn vertrouwen stelt zal NOOIT beschaam uitkomen

Waarvoor? Dit vers is, volgens sommige tellingen, het midden van de bijbel. Psalm 118:8 -1188, er staan 594 verzen voor dit vers en er komen er 594 na. (Ik heb ze niet geteld, maar als je wilt ga, je gang 🙂 Wel is het natuurlijk ontzettend belangrijk om dit in je leven toe te passen

Waartoe? Is er dan niemand te vertrouwen? We moeten natuurlijk niet paranoïde worden en achterdochtig naar iedereen. Maar stel je vertrouwen niet teveel op mensen, ook niet op voorgangers, dominees, oudsten of ouderlingen, of wat voor menselijke ambten ook, het blijven mensen, ook zij kunnen falen, want ze zijn God niet. Waar blijf je dan? Veel mensen moeten nIets meer van God hebben, omdat ze teleurgesteld zijn in mensen. Dat is jammer, maar wanneer je dìt gaat doen in je leven, kan het je nooit van God afhouden. Één ding is zeker, Hij stelt nooit teleur!

Gebed: Ik kies ervoor, HERE, mijn God, om mijn vertrouwen alléén op U te stellen en op niets en niemand anders, U stelt nooit teleur! U zult mij niet begeven en niet verlaten! Ik hou van U

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.