Dood geloof

Leave a comment Standard

Want zoals het lichaam zonder geest dood is, zo is ook het geloof zonder de werken dood. — Jakobus 2:26 http://dawo.nl/?p=4401

Lezen: Jakobus 2:14-26

Wie? Dit geldt voor iedere gelovige

Wat? Dat geloof zonder werken dood is, zoals een lichaam zonder geest dat ook is

Waar? In onze samenleving. Je geloof moet iets uitwerken in je, anders werkt het niet

Waarom? Omdat vanuit de vrucht je geloof zichtbaar moet zijn. Johannes de Doper zei het al: Breng dan vruchten van de bekering voort

Wanneer? Dat kan soms langzaam gaan, soms heel snel, hangt van de persoon af en de ruimte die aan de Heilige Geest gegeven wordt

Waarvoor? Maar het moet op den duur wel zichtbaar worden. Zoals bij die jongeman, die, nadat we hem tijdens een straatactie tot Jezus hadden geleid, hij dus tot geloof was gekomen, het weer in orde had gemaakt met zijn ouders, die hij twee jaar niet had gezien. Dan gebeurt er wat!

Waartoe? Maar wat zijn dan werken? Dat zijn ten lange leste die dingen die Jezus deed. Goed discipelschap is mensen trainen in barmhartigheid, maar ook in genezing, bevrijding en doeltreffende evangelisatie. Hoeveel discipelen zitten er in de kerk? Navolger, discipel zijn van Jezus betekent dat je gaat doen wat Hij deed. Door de kracht van de Heilige Geest, kan je dat. Jezus begon niet aan Zijn bediening op aarde voordat Hij gedoopt, ondergedompeld, was in water en in de Heilige Geest. Laten wij ons niet meer beschouwen dan onze Meester en hetzelfde gaan doen, dan komen de werken vanzelf

Gebed: Dank U Heer, voor Uw voorbeeld, we hoeven niet met minder te doen dan U had, dezelfde doop en dezelfde Heilige Geest. Ik bid dat iedereen die zegt te geloven, zich ook zal uitstreken naar discipelschap. Dan kunnen we, net als de twaalven, de wereld op zijn kop zetten

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.