Verzekerde bewaring

Leave a comment Standard

De HEERE zal u bewaren voor alle kwaad, uw ziel zal Hij bewaren. De HEERE zal uw uitgaan en uw ingaan bewaren, van nu aan tot in eeuwigheid. — Psalmen 121:7-8 http://dawo.nl/?p=4408

Lezen: Psalmen 121

Wie? De HERE, JHWH, Die hemel en aarde gemaakt heeft (vers 1h

Wat? Zal je bewaren voor alle kwaad en je uitgang en je ingang, je komen en gaan, bewaren. Vast en zeker, zeker en vast

Waar? Op de plaats waar je gesteld bent door Hem, in deze Psalm was dat op weg naar Jeruzalem, het is een bedevaartslied

Waarom? Omdat Hij van ons houdt en Zijn liefde bij ons blijft

Wanneer? Van nu aan tot in eeuwigheid

Waarvoor? Maar waarom overkomen ons dan toch dingen, worden we ziek, overkomen rampen ons? Dat klopt toch niet met deze psalm? Daar lijkt het wel op. Maar hou voor ogen, dat dit dus een bedevaartslied is, van mensen die in een tijd dat de wegen niet zo geplaveid waren als nu, op weg gingen om, in gehoorzaamheid, de feesten te vieren die God had voorgeschreven. We moeten namelijk teksten altijd in hun context lezen, anders ontaarden we in biblicisme en passen we dingen op onszelf toe, die er helemaal niet staan. Als het dan niet uitkomt zijn we teleurgesteld en sommigen hebben daarvoor zelfs God de rug toegekeerd. Er schuilt dus gevaar in

Waartoe? Maar wanneer wij op de welgebaande wegen gaan (Psalm84), de weg die God voor ons heeft uitgestippeld, dan geldt Zijn bescherming voor ons. Regels en wetten zijn tegenwoordig een vies woord, toch zijn ze nodig. In het koninkrijk der Nederlanden, maar ook in het Koninkrijk van God. Je niet houden aan die regels heeft consequenties, we zijn dan op plaatsen waar God niet met ons mee gaat (kan gaan) en Hij ons dus niet kan beschermen. Beloften in de Bijbel hebben vaak altijd een voorwaarde. Voor deze psalm lezen we dat in vers 1. Van wie en vanwaar verwacht je je hulp? Van degene die de hemel en aarde gemaakt heeft? Dan is het goed, dan luister je ook naar Zijn instructies en doe je wat Hij zegt. Zo eenvoudig is het

Gebed: Dank U, Heer, dat U altijd bij ons bent en ons helpt en leidt op al onze wegen. Ik kies ervoor om op Uw weg te gaan en te luisteren naar Uw stem, zodat ik altijd onder Uw bescherming ben en zeker kan rekenen op Uw bewaring

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.