Leugenaar

Leave a comment Standard

Zo echter moet het zijn: God is waarachtig maar ieder mens een leugenaar, zoals geschreven staat: Opdat U gerechtvaardigd wordt wanneer U rechtspreekt, en overwint wanneer U oordeelt. — Romeinen 3:4 http://dawo.nl/?p=4412

Lezen: Romeinen 3:1-8

Wie? De Here God

Wat? Is waarachtig, trouw, betrouwbaar

Waar? In Zijn beloften, de leugenachtigheid van de mens, onze ontrouw, verandert dat niet

Waarom? Omdat God rechtvaardig is in Zijn oordeel. Wij hebben nergens recht op, omdat we allemaal gezondigd hebben ( zie vers 43) en dus onbetrouwbaar zijn

Wanneer? Het heeft te maken met onze staat. ieder mens, ook al lijkt hij voor de buitenwereld goed, ligt in feite onder het oordeel, omdat we allemaal gezondigd hebben

Waarvoor? Wanneer we dat weten, beseffen we dat we vergeving nodig hebben en komt het offer van de Here Jezus in beeld. De uitroep: ‘waarom overkomt mij dit?’ die we zo vaak uit monden horen van hen die God niet kennen en met Hem leven, is dus eigenlijk logisch. Oorzaak en gevolg

Waartoe? Tenzij iemand de Here Jezus aanneemt als Zijn Redder en Verlosser, zich bekeert van zijn zonden en zich laat dopen, ligt die persoon nog onder het oordeel Gods. Nadat het is gebeurd komt Romeinen 8:1 in beeld: Dan is er geen veroordeling meer. Tot die tijd is God rechtvaardig in Zijn oordeel. Begrijp je nu wat voor een levensbelangrijke opdracht het is om het evangelie bekend te maken aan alle volken?Plunder de Hel, zegt Reinhardt Bonnke. Begin vandaag!

Gebed: Dank U Vader, dat u ons niet in het oordeel hebt laten liggen, maar Uw Zoon zond. Dank U, Here Jezus, dat U ging en ons kocht en betaalde met Uw kostbaar bloed. Dank U, Heilige Geest, dat U ons bekwaam maakt om die boodschap uit te dragen, zodat mensen gered worden!

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.