Dienend Leiden

Leave a comment Standard

Maar wie onder u groot wil worden, die moet uw dienaar zijn; en wie onder u de eerste wil zijn, die moet uw slaaf zijn, zoals ook de Zoon des mensen niet gekomen is om gediend te worden, maar om te dienen, en Zijn ziel te geven tot een losprijs voor velen. — Matteus 20:26-28 http://dawo.nl/?p=4422

Lezen: Matteus 20:20-28

Wie? Wie onder ons groot, belangrijk, wil zijn

Wat? Zal de dienaar van de anderen moeten zijn

Waar? In het Koninkrijk van God

Waarom? Omdat ook dat bij het discipelschap van Jezus hoort, Hij gaf blijk vn het ultieme dienen door Zijn leven te geven als losprijs

Wanneer? We zullen elkaar moeten dienen, niet op onszelf gericht zijn, maar het belang van de ander zoeken. Of je nu een ‘gewoon’ gemeentelid bent of een voorganger. Wanneer je niet dient ben je verkeerd bezig

Waarvoor? Wij zijn niet zoals de wereld, dar word je door de ander overheerst, als je niet oppast. Ik zie soms mensen die een slaafse houding hebben naar de voorganger of de ‘apostel’ Wat hij zegt, met gebeuren anders dit of dat. Zo hoort het niet in het koninkrijk van God. Natuurlijk zijn er mensen die rebelleren tegen elke vorm van gezag, maar vaak momt dat uit zo’n beleid, zoals ik zoeven beschreef, voort. Rebelleren is niet van God. Heersend leiderschap evenmin

Waartoe? Elkaar dienen, zodat we kunnen groeien in ons geloof, in kennis, in uitstappen , in de bediening, dat is de taak van een leider. Mensen mee naar boven nemen, dichter bij God brengen, ook al gaat dat ten koste van jezelf. Dan ben je een dienend leider, met Jezus als voorbeeld. Het kostte Hem Zijn leven, wat kost het jou?

Gebed: Dank u, vader, voor echt dienende leiders, die de Here Jezus als voorbeeld hebben. Ik bid dat alle leiders, hoog of lager, zich dat zullen realiseren, ook hier te willen zijn als Jezus

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen? Www.handelingen2000nu.ga

Met vriendelijke groet,
Arie de Paauw

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.