Mijn Verlosser leeft!

Leave a comment Standard

Ik weet echter: mijn Verlosser leeft, en Hij zal ten laatste over het stof opstaan. En als zij na mijn huid dit doorknaagd hebben, zal ik uit mijn vlees God aanschouwen. Ik zelf zal Hem aanschouwen, en mijn ogen zullen Hem zien, niet een vreemde; mijn nieren bezwijken van verlangen in mijn binnenste. — Job 19:25-27 http://dawo.nl/?p=4427

Lezen: Job 19:23-29

Wie? Job

Wat? Weet, ondanks alles wat hem is overkomen en de uitzichtloosheid van zijn situatie: Mijn Verlosser leeft!

Waar? In de hemel, maar ook uit het stof, dus over de dood heen, profetisch dus al de Opstanding van Jezus uit de dood. En Job zal Hem zien en herkennen

Waarom? Omdat God geen vreemde voor Hem is. Job kende God, vanuit zijn relatie met Hem, want Hij was rechtvaardig. Versterk je relatie met God ook in rustige tijden

Wanneer? Job verwacht niet meer bij leven te zijn en spreekt zijn geloof uit over de grenzen van de dood, niet wetend dat God hem zal genezen en alles wat hij kwijt is geraakt zal verdubbelen. Maar achteraf geloven is niet moeilijk, als je er voor staat des te meer

Waarvoor? Ook vandaag wil de Levende in jouw situatie komen, wat de mensen ook over je zeggen. Er wel eens bij stil gestaan dat de gesprekken met zijn vrienden misschien wel het grootste lijden was dathHij kreeg te doorstaan? Wij mensen kunnen met onze oordelen anderen zo’n pijn doen, we hebben er geen weet van, maar anderen kunnen er hun leven lang mee zitten

Waartoe? Maar wanneer we zien op de Redder en Verlosser, Jezus Christus,
de Levende, die de sleutel van Dood en Dodenrijk heeft, kan niets ons meer deren. Als Hij voor ons is, wie kan dan tegen ons zijn. Hoe zal Hij, Die zelfs Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft ons ook niet met Hem, alle dingen schenken! Ga vandaag je situatie in vertel het die: Mijn Verlosser leeft. Proclameer het, geloof het, belijd het. Want weet je: het is waar!

Gebed: Mij Verlosser leeft! Wij aanbidden niet een afgodsbeeld of een icoon, maar een levende God, Die tegen elke situatie is opgewassen. No matter what. Dank U, dat U bent de Levende, de opgestane en dat die Opstandingskracht in mij woont!

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.