Ontwapening

Leave a comment Standard

En Hij heeft u, toen u dood was in de overtredingen en het onbesneden zijn van uw vlees, samen met Hem levend gemaakt door u al uw overtredingen te vergeven, en het handschrift dat tegen ons getuigde, uit te wissen. Dit handschrift was met zijn bepalingen tegen ons gericht, en Hij heeft dat uit het midden weggenomen door het aan het kruis te nagelen. Hij heeft de overheden en de machten ontwapend, die openlijk te schande gemaakt en daardoor over hen getriomfeerd. — Kolossenzen 2:13-15 http://dawo.nl/?p=4441

Lezen: Kolossenzen 2:4-15

Wie? De Here Jezus Christus

Wat? Heeft ons, toen we nog dood waren door de zonde, amen met Hem levend gemaakt door ons alle overtredingen te vergeven en het handschrift, dat tegen ons getuigde, uit te wissen

Waar? Aan het kruis van Golgotha, waar de grootste omwisseling aller tijden plaatsvond

Waarom? Omdat dat handschrift, waaruit bleek dat wij schuldig waren, tegen ons is uitgewist

Wanneer? Op het moment dt wij Jezus aannemen als onze Heiland en Verlosser geldt dat voor ons. Daarna vind dat zijn uitwerking in ons leven, maar het begint bij Hem an te nemen

Waarvoor? Dan zijn we overgegaan van het rijk der duisternis naar het koninkrijk van de Zoon van Zijn liefde. Dan heeft de duivel eigenlijk al geen macht meer over ons, want Hij is, samen met Zijn trawanten ontwapend en openlijk te schande gemaakt en Hij heeft over hen getriomfeerd. Letterlijk: in Zijn triompftocht meegenomen. Als een generaal vroeger een veldslag won, werd de vijand ontwapend, uitgekleed en te schande gemaakt door te lopen in de tocht die de winnende veldheer maakte. Ze werden dan uitgejouwd en bespot en beschimpt

Waartoe? Hoe komt het dan dat de duivel nog zoveel macht heeft, ook in de levens van gelovigen? Misschien wel omdat hij herbewapend is door onszelf. Doordat we bang zijn voor hem, doordat we niet radicaal afrekenen met zonden in ons leven en datgene wat we niet goed doen vergoelijken, zonden niet meer zonden durven nemen etc. Hij gaat nog rond als een briesende leeuw, zoekende wie Hij kan verslinden, zegt Petrus. En een leeuw zoekt de zwakste prooi uit. Blijf dus bij de kudde, dicht bij het Woord en dicht bij Jezus, dan ben je veilig!

Gebed: Dank U, Here Jezus, voor uw overwinning aan het kruis, waar U het bewijsstuk vernietigde en de vijand te schande maakte. Ik kies ervoor om heel dicht bij U te blijven en bij het woord en de kudde, opdat ik niet verscheurd word

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.