Bevrijding

Leave a comment Standard

Zo zegt de HEERE: In de tijd van het welbehagen heb Ik U verhoord, en op de dag van het heil heb Ik U geholpen. Ik zal U beschermen en U geven tot een Verbond voor het volk, om de aarde weer op te richten, om de verwoeste erfelijke bezittingen te ontvangen, om te zeggen tegen de gevangenen: Ga uit!, tegen hen die in duisternis verkeren: Kom tevoorschijn! — Jesaja 49:8-9 http://dawo.nl/?p=4448

Lezen: Jesaja 49:1-13

Wie? De HERE, JHWH, de God die waas en die is en die komt

Wat? Zegt tot Zijn Zoon, de Knecht des HEREN: Dat Hij Hem heeft verhoord en op de dag van de redding Hem heeft geholpen, Hem zal beschermen en tot een verbond maken voor het volk (Israel) om de aarde weer op te richten, om de verwoeste erfelijke bezittingen te ontvangen en de gevangenen los te laten

Waar? Te beginnen in en met Israel, maar uiteindelijk geldende voor de hele wereld

Waarom? Omdat dat de bediening was, is en zal zijn van de Here Jezus

Wanneer? Dat was toen Hij op aarde was, dat is het nog, door ons, Zijn Lichaam, heen en zal volbracht worden in de toekomst, waar we nu al de tekenen van zien, als we naar Israel kijken

Waarvoor? Een profetie, zoals deze wordt vaak in delen vervuld en heeft meerdere lagen. In eerste instantie is deze uitgesproken over Israel, voor de ballingschap. Over die ballingschap heen wordt dan de terugkeer voorspeld. Maar dieper gaat deze profetie over de Here Jezus en Zijn verlossend werk en ook over ons Zijn discipelen

Waartoe? Een deel van de bediening van Jezus was om de gevangenen vrij te zetten, uit de kerkers van de zonden, doordat iedereen die in Hem gelooft daar vrij van kan komen, maar ook uit satans gevangenschap, waar mensen soms diep in kunnen zitten en bevrijding nodig hebben. Dat kunnen vandaag ook nog gelovigen zijn. Onze opdracht is dan om ze vrij te zetten in de kracht van de Heilige Geest en de Naam van Jezus, op grond van Zijn volbrachte werk. Ook vandaag gaat die roep uit: Ga uit (de gevangenschap) en Kom te voorschijn! Dank U, Jezus

Gebed: Dank U, Here Jezus, voor Uw volbrachte werk aan het kruis en voor de kracht van Uw Naam, dat die vandaag de dag nog steeds kracht heeft om de gevangenen vrij te zetten, totdat U komt

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.