Liefde van God

Comments 2 Standard

En de Heere moge uw harten richten op de liefde van God en op de volharding van Christus. — 2 Tessalonicenzen 3:5 http://dawo.nl/?p=4451

Lezen: 2 Tessalonicenzen 3:2-15

Wie? De Here, de Kurios, hetzelfde woord als voor de Keizer werd gebruikt

Wat? De wens wordt uitgesproken dat Hij onze harten zal richten op Gods liefde en op de volharding van Christus

Waar? In ons dagelijkse leven, ons zijn

Waarom? Omdat de liefde de vervulling van alle geboden is, wanneer Zijn liefde ons drijft en we daarop gericht zijn, komt Gods plan met ons tot uitvoer

Wanneer? Ook hier geldt weer dat we dat altijd moeten zijn, altijd gericht op Gods liefde voor ons en van daaruit naar onze naaste, zeker hen, die Zijn liefde nog niet kennen

Waarvoor? Omdat we dan kunnen volharden, ook in moeilijke situaties. Wanneer Zijn liefde onze drijfveer is, kunnen we daar ook niet over zwijgen. Wanneer je gaat evangeliseren omdat je moet, is dat niet de juiste motivatie, maar als je gaat omdat Zijn liefde je dwingt, kan je niet anders meer

Waartoe? Ooit schreef ik een liedje: Ik kan niet meer, ik wil niet meer, zonder Uw liefde leven Heer (in 1991) en dat is niet meer veranderd, alleen maar meer geworden. En met volharding, uitkijkend naar Zijn komst, houd je op de been in moeilijke situaties, maar Hij kan ook nu al in iedere situatie komen, wanneer wij, juist dan Zijn liefde laten zien

Gebed: Dank U, Heer voor Uw Liefde, die U toonde aan het kruis, toen U Uw armen wijd uitspreidde en riep; Het is volbracht. Dank U wel, dat we in die liefde kunnen volharden en erop uit kunnen gaan, om anderen deelgenoot ervan te maken.

luister hier naar het liedje: http://youtu.be/JCzicqEFNCI

Bron:www.dagelijkswoord.nl.

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees@gmail.com en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

2 gedachtes over “Liefde van God

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.