Scheidsrechter

Comment 1 Standard

En laat de vrede van God heersen in uw harten, waartoe u ook in één lichaam geroepen bent; en wees dankbaar. — Kolossenzen 3:15
http://dawo.nl/?p=4467

Lezen: Kolossenzen 3:5-17

Wie? De gemeente in Kolosse en allen die deze brief lezen

Wat? Worden opgeroepen om de vrede van God scheidsrechter (dat woord staat er) te laten zijn

Waar? In hun harten

Waarom? Omdat we, met elkaar, als gelovigen in Jezus Christus, wereldwijd, geroepen zijn in 1 lichaam, het lichaam van Christus op aarde

Wanneer? Altijd, nooit een pauze, eenheid is Gods wil en ons bewijs dat God Jezus gezonden heeft (Joh, 17)

Waarvoor? Wanneer we de vrede laten heersen, scheidsrechter laten zijn, in al onze geschillen, hebben we reden om dankbaar te zijn. God heeft het ons gegeven. We kunnen afgeven op andere bedieningen, urenlang discussiëren over misschien best wel belangrijke punten, maar om ons heen gaan wel mensen verloren, omdat ze de kerk niet (meer) zien zitten. Wij verdienen dan een rode kaart!

Waartoe? Ons past alleen verootmoediging, naar God en de wereld toe, om ons gehakketak over weet ik het allemaal. Maar Amos 3:3 zegt: Gaan er geen twee op reis zonder het met elkaar eens te zijn? En Jezus zei: Een koninkrijk wat tegen zichzelf verdeeld is kan geen stand houden. Het lijkt soms wel eens of alleen de duivel naar Hem geluisterd heeft! Zoek de vrede van God in je hart als je het ergens niet mee eens bent en splits je niet meteen af. Soms is water bij de wijn doen, ten kosten van je standpunten de enig reden om die vrede te bewaren.

Gebed: Dank U, Heer, dat U ons Uw vrede geeft, door de Here Jezus Christus. ik bid dat Uw Kerk 1 lichaam zal zijn en gaat doen waar ze voor geroepen is: de wereld bereiken, winnen, met het evangelie

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Kijk ook in de webshop: http://opfrisser.com/shop/

Een gedachte over “Scheidsrechter

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.