Wagens en paarden

Leave a comment Standard

Dezen vertrouwen op strijdwagens en die op paarden, maar wíj zullen de Naam van de HEERE, onze God in herinnering roepen. — Psalmen 20:8
http://dawo.nl/?p=4471

Lezen: Psalmen 20 (http://www.basicbijbel.nl/boek/psalmen/20))

Wie? Dezen, anderen en wij

Wat? Vertrouwen op strijdagens en op paarden, maar wij Zullen roemen, vertrouwen op de Naam van de HERE, JHWH onze God, Elohim

Waar? In de strijd, toen een echte strijd, nu een geestelijke

Waarom? Omdat de Naam van de HERE een sterke toren is en de Naam van Jezus de schrik voor iedere demon, zij sidderen voor de Naam boven alle Naam

Wanneer? Wanneer we dit besluiten is er geen terugkeer meer, wat en wie vertrouw je

Waarvoor? Het geldt in iedere omstandigheid en spreekt van een geweldig Godsvertrouwen. Vertrouw je God? Met je ogen dicht? Sommigen noemen dat een simplistische manier van geloven (Creatov in zijn blog, onlangs) Laat mij dan maar simplistisch zijn, maar ik kies ervoor om in iedere omstandigheid op Hem te vertrouwen. En Hij heeft mij nog nooooit beschaamd!

Waartoe? God is te vertrouwen, lieve mensen, dat bewijst Zijn Woord en dat kan iedereen, die op Hem vertrouwt getuigen. Niet altijd komt de uitkomst zoals wij verwachten, maar de wereldse oplossingen (wagens en paarden) laten je vaak in de steek. Onze HERE, Die gisteren en heden dezelfde is en dat tot in eeuwigheid zal zijn, want dat betekent Zijn Naam, nooit: Al wie op Hem zijn geloof bouwt, zal nooit beschaamd worden (Rom. 10:11)

Gebed: Dank U, Heer, voor Uw geweldige liefde voor ons, Uw kinderen. Dank U, dat U het vertrouwen, wat we in U stellen, nooit zult beschamen. Wereldse oplossingen kunnen mooi lijken, maar ik kies ervoor om op U te vertrouwen

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Kijk ook in de webshop: http://opfrisser.com/shop/

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.