Kroon op de schepping

Leave a comment Standard

En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen. — Genesis 1:27
http://dawo.nl/?p=4507

Lezen: Genesis 1:26-31

Wie? God, Elohim

Wat? Schiep de mens naar Zijn beeld, mannelijk en vrouwelijk

Waar? In het Paradijs, de Hof van Eden

Waarom? Dat had de Goddelijke Drie-eenheid zo besloten: Laat Ons mensen maken (26)

Wanneer? Op de zesde dag, het laatste scheppingswonder, de kroon op de schepping. Daar voor wie alles eigenlijk voor gemaakt is

Waarvoor? De natuur, de dieren, de flora en de fauna, zijn allen geschapen tot Gods eer, maar ten dienste van ons, de mensheid. Wij hebben de opdracht om erover te heersen en er voor te zorgen, helaas verspeeld door de zondeval. satan heeft ons dat recht daar ontfutseld. Maar uit genade en door het geloof ontvangen we weer opnieuw die autoriteit

Waartoe? God schiep zowel de man, als de vrouw, als gelijkwaardige schepselen, maar ook hier weer een ieder naar zijn aard. Ze zijn wel gelijkwaardig, maar niet gelijk, niet hetzelfde. Daarom horen man en vrouw elkaar aan te vullen en niet elkaars concurrent te zijn. Voor de opdracht die in vers 28 volgt, zijn nog steeds man en vrouw, dus beiden, nodig. Hij schiep ons naar Zijn beeld, dat betekent dat we kunnen liefhebben, geen ander schepsel kan dat! Dat onderscheidt ons van de dieren, zullen we dat dan ook laten zien?

Gebed: Dank U, Heer, dat wij, de mens, de kroon op de schepping zijn en dat we geschapen zijn naar Uw beeld, dat we kunnen liefhebben. Leer ons steeds meer vanuit die liefde naar elkaar omzien

Ook iedere dag de Opfrisser met de 7 W’s in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Kijk ook in de webshop: http://opfrisser.com/shop/

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.