Zwaard en schild

Leave a comment Standard

Ieder woord van God is gelouterd, Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen. — Spreuken 30:5

Lezen: Spreuken 30:1-9

Wat een mooie tekst weer uit Spreuken. Een geweldig boek is het. Niet altijd gemakkelijk, maar wel vol van wijsheden. De tekst van vandaag is weer zo mooi toepasbaar in deze tijd, waar het Woord van God steeds meer onder druk komt te staan. Ik hamer er altijd op, dat we het Woord, de Bijbel gaan kennen, uit ons hoofd leren er uit leven, het eten en drinken en het uitleven. Want het Woord is sterk. Het is gelouterd, zegt Spreuken hier. Louteren was een proces in de goud- en zilversmederij, waar alle ongerechtigheid uit het edelmetaal werd gehaald, zodat de meest puurste vorm overbleef. En dat is ook zo met Gods Woord. Het is zo zuiver. Daarom is het zo belangrijk dat we het kennen. Het vertelt ook dat God een schild is. In de tekst is het een zin, God beproeft het Woord dat allen die daar bij Hem en het Woord, een persoon, schuilen, veilig zijn.

Het woord is God, is Jezus, zegt Johannes in hoofdstuk 1:1, dus alleen voor allen die bij Hem schuilen, is Hij een schild. Meteen roept dat bij mij de associatie op met Efeze 6:16 op: het schild van geloof. Dus met andere woorden: Allen die in Hem, dat is dus de Here Jezus geloven, hebben het schild van geloof (Gave van de Geest) dat de brandende pijlen van de boze kan afweren. We moeten dus een aantal dingen doen:

1) geloven – in de Here Jezus Christus als onze Redder en Verlosser

2) Bij Hem schuilen = ons schild van (bovennatuurlijk) geloof opheffen tegen de brandende pijlen van de boze

Het amen zeggen op deze tekst, redt jou niet van de aanvallen van de boze, zelf schuilen bij Hem is niet passief. Het is actief jezelf verdedigen tegen alles wat satan op ons, ons gezin, onze geliefden afvuurt. Daaarom, wees waakzaam en gebruik het Zwaard van de Geest, het Woord om de vijand aan te vallen en je schild van geloof om jezelf te beschermen. Sterkte in de strijd

Ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox? Stuur een berichtje naar opfrisser.7wees en je wordt toegevoegd. Of like onze facebookpagina https://www.facebook.com/OpfrisserMetDe7Ws

Deel gerust, maar zet de bron er wel bij

Deze Opfrisser is gratis, ons steunen kan altijd. Maak een gift over op NL14INGB0004693016 tnv Arbeiders in de oogst ovv Opfrisser

Op de hoogte blijven van de mooie dingen die we voor God kunnen doen?
Www.handelingen2000nu.ga

Kijk ook in de webshop: http://opfrisser.com/shop/

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.