Hartszaak


Mijn zoon, geef mij je hart, en laten je ogen behagen scheppen in mijn wegen. — Spreuken 23:26
Lezen: Spreuken 23:22-35

God ziet het hart aan. We kennen allemaal wel het verhaal van de (eerste) zalving van David. Samuel is in het huis van Isai om een van zijn zonen tot koning over Israel te zalven. Een voor een komen ze bij hem langs. Stevige mannen, die er goed uitzien. Maar telkens zegt God duidelijk: Nee, deze is het niet. Zie niet aan wat voor ogen is, Ik zie het hart aan. 1 Sam. 16:7

En dat is wat belangrijk is voor God, daarom wil Hij het ook. Hij wil ons hart, ons hele hart, niet een stukje, helemaal! Ik krijg wel eens vragen over het feit of mensen, die het Reddingsgebed bidden, nu wel echt gered zijn. Wel, ik geloof, dat wanneer mensen dit oprecht bidden (Zij die het Script kennen weten dat we hen vragen om het hardop en met hun hart te bidden) de Heer doet wat ze vragen: Lieve Here Jezus, Kom in mijn hart! Want dat is wat Hij wil. Hij wil ons hart tot woning, daar wil Hij zijn. En, als Hij eenmaal binnen is, gaat Hij nooit meer weg! Dus ik zeg: Ja, ze zijn gered. We zien niet altijd meteen de uitwerking, misschien wel nooit, maar we weten ook dat Hij, die in hen een goed werk begonnen is, dat ook zal voleindigen (Fil. 1:6)

Ja, Hij wil ons hart, omdat daarin de oorsprongen des levens zijn. Daarom moeten we ook zo voorzichtig zijn aan wie we ons hart geven. Aan wie we toegewijd willen zijn. Aan mensen? Dan komen we bedrogen uit, zoals er in het midden van de Bijbel staat _Psalm 118:8 _ Nee, wanneer je je hart aan Jezus geeft, dan kom je nooit bedrogen uit. Wees daarom ook nooit afhankelijk van wat mensen doen of van je zeggen, je stoot je neus, ze breken je hart en dat doet pijn. Maar geef je hele hart aan Hem en je zult nooit bedrogen uitkomen.

Het hart is het teken van de liefde. Als je verliefd bent teken je allemaal hartjes, toch. Wees ‘in love’ met Jezus, Hij is het met jou! En laten je ogen genieten van wat God allemaal voor jou in petto heeft. Als er ergens een raam gesloten wordt, wees dan niet boos, maar ga zoeken waar Hij de deur voor je openzet voor iets groters en mooiers.

Geloven is een hartszaak!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s