Zie, Ik kom spoedig. Houd vast wat u hebt, opdat ni

Comments 4 Standard

Zie, Ik kom spoedig. Houd vast wat u hebt, opdat niemand uw kroon zal wegnemen. — Openbaring 3:11
Lezen: Openbaring 3:7-13

Tijd is een relatief begrip. Iedere minuut duurt 60 seconden, ieder uur 60 minuten en elke dag 24 uur. Toch is een kwartiertje wachten gevoelsmatig langer dan wanneer je iets leuks aan het doen bent. We ervaren dat dan ook allemaal. De woorden :Zie Ik kom spoedig, doen je dan wel afvragen na zo’n 2000 jaar ‘ wat verstaat U onder spoedig?’ In de tijd dat de brieven van het Nieuwe Testamenten geschreven werden, verwachtte men de Here Jezus ook ieder ogenblik. Sommigen dachten dat Hij de boel vertraagde waarop Petrus antwoordt: De Here talmt niet, hoewel er sommigen zijn die aan talmen denken, maar Hij wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat (2 Petr. 3:9)

Op dit moment zijn er heel wat mensen in de ban van een ‘nieuwe leer’ die vertelt dat de Here al is teruggekomen in 70 na Christus, bij de verwoesting van de tempel. Je vindt deze leer juist ook bij mensen die bezig zijn met tekenen en wonderen, Gloriestoel etc. Zij verkondigen dat het Koninkrijk gekomen is en niet dat het nog moet komen. Mocht je je zorgen maken: ik geloof dit dus niet.

Ja, ik geloof dat iedere christen geroepen is om de werken te doen die Jezus deed: de zieken genezen, de gebondenen bevrijden, de doden opwekken en het evangelie verkondigen: zielen winnen voor Jezus. ik geloof dat het Koninkrijk in ons is, dat het was ,maar ook dat het nog zal komen. Zoals de Here Jezus zich ook aankondigt: die is en die was en die komt. Jammer is het dat alles weer tegen elkaar uitgespeeld wordt en het ten koste gaat van de eenheid.

Hier roept de Here Jezus zelf de gemeente op om vast te houden wat ze hebben. Wat dat is kunnen we lezen in dit stukje: kleine kracht, en het Woord in acht genomen hebben en Jezus niet verloochend. Wat een geweldige drie punten preek is dat. Daar mogen we ons aan toetsen! Want het is alledrie even belangrijk. Als ook wij dat niet vast houden, zal de kroon worden weggenomen. Als God deuren opent zal niemand ze kunnen sluiten, is dat geen geweldige belofte?

Daar kunnen we vandaag weer mee tegemoet treden: Paulus zou zeggen: Als God voor je is, wie heeft er dan het lef om tegen je te zijn (vertaling door de schrijver:-)

Heb een fijne vrijdag!

4 gedachtes over “Zie, Ik kom spoedig. Houd vast wat u hebt, opdat ni

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.