Zorg dat je erbij bent



U bent het waard, Heere, te ontvangen de heerlijkheid, de eer en de kracht, want U hebt alle dingen geschapen, en door Uw wil bestaan zij en zijn zij geschapen. — Openbaring 4:11http://dawo.nl/?p=4810

Lezen: Openbaring 4
Het boek Openbaring is een van de meest moeilijke boeken in de Bijbel.  Als er al over gepreekt wordt in de gemeente, dan zijn het meestal uit de 7 brieven aan de gemeenten in Klain-Azie. Maar velen wagen zich er liever niet aan. Zeker niet omdat er net zoveel verschillende eindtijdtheorieen zijn als kerkgenootschappen. De laatste nieuwe is dat Jezus al terug gekomen is in het jaar 70….

Maar het boek geeft ons wel een doorkijkje in de hemel. Hoe het er aan toe zal gaan of al gaat. 24 oudsten en 4 ‘dieren’ die non-stop de Heer aan het grootmaken zijn. Een belangrijk punt vind je in de tekst ervoor. Zij zijn gekroond, wat duidt op de autoriteit die zij hebben, maar werpen hun kroon op grond. Ze doen dus afstand van al hun waardigheid, menselijk of zelfs van God ontvangen, het zijn tenslotte oudsten en zij aanbidden de HERE God, de Schepper van hemel en aarde. Vandaar ook dit mooie plaatje als achtergrond, met dank aan Tracey de Jong uit Curacao. In aanbidding zijn wij niet belangrijk, maar Hij. Wij moeten het niet mooi vinden,of lekker vinden zingen, het gaat om Hem!

24 oudsten, het getal 24 zou je kunnen doen denken aan 12 stammen van Israel en de 12 apostelen, kortom, het Oude en het Nieuwe Verbond.

Maar dag en nacht maken ze de Heer groot en aanbidden Hem. Ik vind 3 kwartier zangdienst soms al aan de lange kant 🙂

Maar Hij is het waard, Hij is onze lofzang  en aanbidding meer dan waard. Want Hij is niet alleen de Schepper, Die het maakte, maar ook Degene Die het onderhoudt en Die, toen het misging, ingreep door Zijn Zoon te geven als losprijs voor allen die in Hem geloven.

De eeuwigheid zal te kort zijn om Hem te prijzen. Daarom wordt er ook gesproken over eeuwigheden. Dat zijn tijdsbegrippen waar wij geen weet van hebben. Als iemand op de bus staat te wachten hoor je dat wel eens: ik heb een eeuwigheid op de bus staan wachte. Hoe zal het zijn?

Paulus zegt: (1 Kor. 2:9) dat wat geen oog heeft gezien en wat geen oor heeft gehoord, en wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bereid voor degenen die Hem liefhebben.  Ben je erbij? Weet je het 100% zeker? Als we dat op straat aan de mensen vragen, merk ik dat ook gelovigen wel eens twijfelen. Ze hebben dan de dag ervoor of zo net gezondigd en twijfelen dan. Maar je toegangskaartje tot de hemel hangt niet af van hoe de stand van je geloof is. Als je je hart aan Jezus hebt gegeven, dan mag je zeker zijn, wat er ook gebeurt, dat je een kind van God bent en toegang tot het eeuwige leven hebt. Het is geen knipperlicht van dan wel, dan niet. Eens een kind, altijd een kind.

Maar zorg dat je erbij bent! Want dit wil je niet missen!

Weet je het not zeker; Ga dan naar Gratis Geschenk en ontvang het, gratis dus, er is al voor betaald

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s