God van wonderen

Comments 4 Standard


HEERE, U bent mijn God, ik zal U roemen, Uw Naam loof ik. Want U hebt wonderen gedaan. Uw raadsbesluiten zijn van oudsher vast en zeker. — Jesaja 25:1http://dawo.nl/?p=4825

Lezen: Jesaja 25:1-5

Als je soms denkt dat ik de teksten uitkies, die over genezing, wonderen etc. gaan, heb je het mis. Ik gebruik voor deze opfrisser de tekst die www.dagelijkswoord.nl mij, en vele anderen, dagelijks toestuurt. Iedere morgen is het weer een verrassing waarmee de Heer tot mij (en jou) zal spreken. Best wel spannend. Het eerste wat ik doe als ik beneden kom, is dan ook kijken welke tekst er is gekomen. Vaak heb ik al reacties gekregen dat de Opfrisser datgene bracht, wat men op dat moment nodig had.

Zo ook vandaag weer een tekst over de wonderen van God. De schrijver, Jesaja (God redt) zegt dat Hij de Here zal roemen, Zijn Naam zal loven. Waarom? Omdat Hij wonderen heeft gedaan. Dat is een geweldige reden. Wij hebben een God van wonderen. Niet alleen vroeger, zoals sommigen, die de ‘streeptheologie’ aanhangen, beweren. (Er zijn meerdere bedelingen, die van de wonderen en tekenen is opgehouden toen de Bijbel werd geformeerd, zeggen ze) 

Nee, ook nu, vandaag wil God ingrijpen in de levens van mensen. Als we gaan beseffen dat ziekte iets is, wat van de duivel komt. (Hand 10:38), dan accepteren we het niet meer, dan berusten we er niet meer in. Dan gaan we ertegen opstaan, het bestrijden. God is nog steeds een God van wonderen. Een van die wonderen is, dat Hij besloten heeft, van oudsher vast en zeker, dat Hij Zijn Kinderen daarbij wil inschakelen. Dat zijn U, jij en ik, dus. Dat vraagt een actievere vorm van gebed dan ‘Heer wil U jantje genezen?’ Dat is een strijd in de hemelse gewesten, waarbij de autoriteit die we hebben in Christus een belangrijke rol speelt. Weet wie je bent in Christus. Gebruik de Opstandingskracht van de Heilige Geest die in je stroomt.

Dan kan je wonderen verwachten. Ik bad ooit eens voor een medewerkster bij een Opticien. Ze kon niet zanger worden. Ze heeft nu een baby. Toeval? Op straat zien we talloze wonderen en dan heb ik het niet over het gelijk komen van benen, wat ik nog steeds wonderlijk vind. Doven horen, Lammen lopen, Blinden krijgen het gezicht, het evangelie wordt verkondigd. (Jesaja 61 in de versie van Luc.4:18,19) De tekenen van het koninkrijk van God en de demonstratie dat Jezus leeft. Een wonder zegt meer dan 1000 preken. Meer wonderen in de kerk? Jazeker. Maar vertrouw God dat Hij jou en mij heeft uitgekozen en door Zijn Geest bekwaam maakt om ze te doen. Ben je er klaar voor? Moet je geestelijk rijp zijn, zonder zonde? Nee, hoor stap uit, in geloof en vertrouwen dat je de macht heb gekregen om  slangen en schorpioenen te vertrappen en over de hele legermacht van de vijand (Luc.10:19)

Het valt me op dat velen nog steeds wel in wonderen geloven, maar dat weinigen in actie komen. Ga het doen, vraag vrijmoedigheid aan God. Ik kan je een mooi gebed toesturen, wat mij ook geholpen heeft om uit te stappen. Mail me maar. Go4it!

4 gedachtes over “God van wonderen

  1. Hoi Arie,

    Graag zou ik het gebed willen ontvangen om uit te stappen in vrijmoedigheid voor de zieken.

    Bedankt voor je mooie en inspirerende stukjes iedere morgen. Ik kijk er elke dag weer naar uit.

    Met vriendelijke groet,

    Wilma Guijt.

  2. Hallo meneer de Pauw,

    Graag ontvangen wij het gebed waarover u in de opfrisser van vandaag spreekt. Ook wij willen uitstappen!

    Hartelijke groet, Bert en Laura vd Vaart

    verzonden via mobile device

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.