Geestelijke pyromaan



Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. En laten wij op elkaar letten door elkaar aan te vuren tot liefde en goede werken. — Hebreeen 10:23-24http://dawo.nl/?p=4845

Lezen: Hebreeen 10:19-25

Gisteren las ik op  Facebook: Als we niet in de fik staan voor Jezus dan zullen we ook niemand aan kunnen steken!!!!!!! Als we niet in de fik staan voor Jezus, dan zal de kerkdienst een lauwe bedoeling zijn!!!!! Wees VOL van JEZUSSSSSSSSSS (Bedankt Harry) en het raakte mijn hart. Als je zelf niet vol vuur bent van Jezus, hoe kunnen we dan anderen meenemen in ons geloof. Ik sprak afgelopen zaterdag iemand die zich afvroeg waarom mensen zich toch niet aangetrokken voelen tot het christelijk geloof. Dat is denk ik omdat we zo’n slechte PR hebben. Als je om je heen kijkt naar de doorsnee christen, de doorsnee kerk, dan is er toch inderdaad niets aantrekkelijks aan. Saaie duffe mensen, die net zo hard klagen als anderen, die niet geloven. Net zo door pijntjes en kwaaltjes worden gekweld als ongelovigen. Waarom zou je christen worden als je mensen de kerk uit ziet komen met een gezicht alsof ze blij zijn dat de dienst weer is afgelopen en ze het een weekje zonder kunnen doen. Jezus zegt niet voor niets tegen Laodicea: omdat jullie lauw zijn heb ik je uit mijn mond gespuugd.

Het kan ook anders. Dezelfde man verteld dat er gisteren een vluchteling, ex-moslim, is gedoopt. Hij is christen geworden omdat iedereen hem in de staak liet en zijn medebroeders hem naar het leven stonden,alleen de christenen hielpen hem. Daarom gaf hij zijn leven aan Jezus….

Daarom zegt de schrijver van de Hebreeen brief ook, dat we vast moeten houden aan de belijdenis van onze hoop, onze eerste liefde niet moeten verzaken en zeker niet in een sleur terecht moeten komen . God is wel trouw, Hij laat ons nooit in de steek. Hij staat klaar om ons vuurtje weer aan te steken. En hij wil ons ervoor gebruiken. Ik moet denken aan het verhaaltje wat in de Alpha boekje staat. Over de jongen die al een poosje niet in de gemeente is geweest. Een oudere broeder komt op bezoek. Hij zegt niets, vraagt niets. Uit de kachel pakt hij een kooltje (met een tang) Het kooltje brandt nog. Hij legt het naast de haard en in no time is het kooltje uitgedoofd. Dan pakt hij het weer op en legt het in het vuur. Het vat meteen weer vlam… De volgende zondag was de jongen weer in de kerk.

We hebben elkaar nodig om het vuur van Gods Geest brandende te houden. Neem geen genoegen met een saaie, lauw bijeenkomst. Wat ben je? Een thermometer of een thermostaat? De thermometer meet de temperatuur en that’s it . Je constateert dat de temperatuur daalt,maar je doet er niets aan. De thermostaat daarentegen meet het en gooit de kachel aan. Door de kracht van ons gebed en ons eigen vuur van de Geest kunnen we de de rest  ook in de fik steken. Wees een geestelijke pyromaan voor Jezus!

2 gedachten over “Geestelijke pyromaan

  1. In eerste instantie voelde ik me ook aangetrokken tot blijde christen. Ze bleken opgefokt, nep. Als snel blijk je te maken te hebben met Voorspoed christenen…Confronteer ze maar liever niet met Matt.25:36-46

    Ook al zijn christenen wel blij en opgewekt, dan vallen ze vaak door de mand. Als je ze bij je thuis uitnodigt komen ze niet. Ze zijn veel te druk bezig met hun eigen blijheid. Kort gezegd, ik heb dus geen goede ervaringen met blijde opgewekte christenen. Gelukkig heb ik ongelovige vrienden die wel trouw zijn en liefde kunnen geven…

    Like

    1. Beste D’r. Marvin.
      In vuur en vlam voor Jezus staan, zijn inderdaad, zoals u dat noemt, ‘blijde christenen’ Maar dat niet alleen, het zijn mensen die een passie hebben om Jezus te volgen en te dienen. Ze staan met open ogen in deze wereld.
      Misschien komen we irritant over op mensen die dat niet zo hebben, maar laat ons vuur je niet verteren, eerder verwarmen en zelf aangestoken worden.
      Gods zegen,

      Arie

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s