Aanhouden


Houd sterk aan in het gebed, en wees daarin waakzaam met dankzegging. — Kolossenzen 4:2http://dawo.nl/?p=4879

Lezen: Kolossenzen 4:2-6

Sommige mensen zeggen wel eens, dat als je herhaaldelijk voor iets blijft bidden, je dan geen geloof hebt. Een keer zou genoeg zijn. De Bijbel leert ons echter dat we moeten volharden in gebed, sterk aanhouden is het hier vertaald. Je kent ze misschien wel, die armbandjes met P.U.S.H. er op: Pray Until Something Happens: bid totdat er iets gebeurt. Dat kan natuurlijk alleen maar als je weet dat je iets bidt naar Gods wil. Dat kan een goede gezondheid zijn, God wil dat Zijn kinderen gezond zijn, maar ook de redding van iemand, omdat Hij niet wil dat er ook maar iemand verloren gaat. A.s. Dinsdag mag ik weer de Workshop Doeltreffend Bidden voor Verloren Mensen geven, dit keer in Putten, waar een groep ouderen, >70 jaar, wekelijks bijeenkomt om voor hun ongelovige kinderen te bidden. Ik zie er naar uit, standvastig zijn ze in ieder geval zeker! Ook iets voor jouw gemeente of huisgroep? Neem contact me me op en we gaan kijken hoe we dat kunnen regelen. Voor velen is deze workshop en het gelijknamige boekje al een hele verandering geweest in hun gebedsleven. (Www.doeltreffendbidden.tk)

Maar in het Grieks heeft het woordje volhardend ook nog een andere betekenis: namelijk krachtig. En dat is nu wat ik zo vaak mis in de gebeden van mensen. We bidden als slaaf en niet als Zoon (dochter mag ook) De verloren zoon wilde slaaf van zijn vader worden, maar de Vader herstelde hem in zijn positie als zoon. Wanneer we dat gaan beseffen dan wordt ons gebed anders. Krachtiger, krijgt het ook meer effect. We vragen niet meer of God iets wil, we bidden in de gebiedende wijs, zoals Jezus het ons heeft geleerd in het Onze Vader. Geef ons heden etc. Dat is niet brutaal, dat is je positie innemen in de hemelse gewesten. Het woordje voor voorbede is PAGAN en dat betekent op de bres staan, strijden, sterk tussenbeide komen. Er tegenaan dus. Aanhouden, volhouden en krachtig bidden, wanneer we dat gaan doen, gaan er dingen veranderen. Want wie bidt is de baas, zegt Herman Boon.

En waakzaam blijven, allert zijn, je niet laten afleiden. Wat mij ontzettend geholpen heeft is hardop bidden, juist als ik alleen ben. In je gedachten ben je zo afgedwaald, maar als je hardop aan het bidden bent niet. In het begin is het  misschien  een beetje vreemd, maar het helpt wel. Over het dankbaarheids effect verwijs ik naar de Opfrisser van gisteren

Bidden is leuk, samen bidden nog leuker, waarom zijn dan de bidstonden van de kerk en zo zo slecht bezocht? Omdat de duivel ons gebed probeert te ontkrachten, wetend dat het hem ontkracht. Maak tijd vrij in je agenda, want als kerk zijn we geroepen om kop te zijn en geen staart. Biddend en strijdend kunnen we die positie weer veroveren!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s