Licht in de duisternis

Leave a comment Standard

 

Want God, Die gezegd heeft dat het licht uit de duisternis zou schijnen, is ook Degene Die in onze harten geschenen heeft tot verlichting met de kennis van de heerlijkheid van God in het aangezicht van Jezus Christus. — 2 Korintiers 4:6http://dawo.nl/?p=4910

Lezen: 2 Korintiers 4:1-6

Het is duidelijk herfst, de dagen korten. ’s Morgens later licht en ’s avonds eerder donker. En na volgend weekend, als de tijd weer teruggedraaid wordt, is het alleen nog maar erger. Velen hebben er een hekel aan, maar het kan ook gezellig zijn. Over twee maanden is het al weer Kerst.

Duisternis is iets wat we eigenlijk niet meer kennen, overal is wel licht. Gisteren was ik op een toilet en ik verwachtte eigenlijk dat het lich vanzelf aan zou springen, dus ik liep door. Toe de deur achter me gesloten was realiseerde ik me, dat het licht niet brandde. Ik zag geen hand voor ogen meer. Dat was duisternis. Op de tast vond ik de deur, die ik kon openen om zo de lichtschakelaar te kunnen vinden. Zoals ik rondtastte, zo zijn er miljoenen, die rondtasten in het duister, op zoek naar? Naar wat? Eigenlijk zijn ze op zoek naar God, vaak zonder het te weten. Ze zijn verblind door de god van deze wereld die een sluier , een bedekking over hun ogen heeft gelegd (vers 4) Wij zijn zo gelukkig, dat God in ons hart heeft geschenen, dat onze bedekking is weggenomen en dat wij de kennis van de heerlijkheid van Christus hebben gezien. God sprak: Er zij Licht en er was licht. Bij de schepping en bij ons herschepping, of te wel wedergeboorte. Wij kunnen die bedekking wegbidden (zie ons boekje Doeltreffend Bidden voor Verloren Mensen, te bestellen op www.doeltreffendbidden.tk) Maar we hebben ook de opdracht om Zelf een Lichtend Licht en een Zoutend Zout (mooie alliteratie trouwens) te zijn, zodat God ons kan gebruiken om de in de harten van anderen te schijnen. Als het Licht komt, moet de duisternis wijken. We mogen bakens, vuurtorens zijn voor God, zodat mensen Jezus, de weg, weer kunnen vinden. En Zijn macht en majesteit ten toon spreiden, zodat de wereld weet dat Jezus Christus leeft! 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.