Sterke Kracht


 

Om deze reden buig ik mijn knieën voor de Vader van onze Heere Jezus Christus, naar Wie elk geslacht in de hemelen en op de aarde genoemd wordt, opdat Hij u geeft, naar de rijkdom van Zijn heerlijkheid, met kracht gesterkt te worden door Zijn Geest in de innerlijke mens. — Efeziers 3:14-16http://dawo.nl/?p=4913

Lezen: Efeziers 3:14-21

Het valt mij altijd weer op dat, op de een of andere manier, mensen altijd de Heilige Geest willen beperken, Hem willen indammen. Hij mag dit, als er iets anders gebeurt, wat men zelf nog nooit heeft meegemaakt, dan is het van de duivel. Of krijgt men er de kriebels van, zoals stond in het artikel in de Nieuwe Koers over Hans Maat van het Evangelisch Werkverband. Zelfs de Here Jezus had er last van. De werken die Hij deed werden toegeschreven aan Beëlzebul. We moeten oppassen dat we de Geest niet beperken tot onze dogma’s of ervaringen. Hij is God en dus soeverein. Hij laat Zich niet in een hokje stoppen. 

Paulus wist dat. Hij bidt voor de gemeente van Efeze en eigenlijk ook voor ons dat we , naar de rijkdom van de heerlijkheid van God, met kracht gesterkt zullen worden door Zijn Geest in onze innerlijke mens. En dat is precies wat iedere christen nodig heeft: kracht. En wat missen we dat! Wat mist de kerk dat! Wat mis ik dat. Als ik de Bijbel moet geloven, en ik doe dat, dan zouden we zo’n innerlijke kracht moeten hebben die zijn weerga niet kent. Het griekse woordje kracht is Dunamis. Dat woord gebruikte Alfred Nobel, toen hij dynamiet uitvond. Explosieve kracht, waar geen ziektemacht tegen bestand zou moeten zijn, waar demonen voor op de vlucht gaan en die ons effectieve getuigen maakt van Jezus Christus en ons bekwaam maakt om de oogst binnen te halen. Paulus haalt er de schepping bij, de oorsprong van die Kracht. Als God ons van Zijn Rijkdom geeft, dan is dat dus onbeperkt, onbegrensd en niet te stoppen. Ik wil meer van die kracht, meer van  Zijn Geest, die   in mij openbaar komt. Jij toch ook? 

Iedere gelovige zou moeten blaken van die kracht, die Opstandingskracht, die geestelijke  dynamiet, waardoor er geen bergen van omstandigheden meer kunnen bestaan, maar wij onze autoriteit weten. Ik verlang naar die kracht.

‘Heer, ik wil meer van die Kracht, die manifeste kracht van de Heilige Geest in mijn leven, innerlijk en uiterlijk. Opdat ik kan doen waar U mij voor geroepen hebt. Is er meer? Ja, er is bij U altijd meer. Dank U wel, dat U mij dat gaat geven, op grond van Uw Woord. In Jezus Naam

Een gedachte over “Sterke Kracht

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s