Striemen


Voorwaar, onze ziekten heeft Híj op Zich genomen, ons leed heeft Hij gedragen. Wíj hielden Hem echter voor een geplaagde, door God geslagen en verdrukt. Maar Hij is om onze overtredingen verwond, om onze ongerechtigheden verbrijzeld. De straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem, en door Zijn striemen is er voor ons genezing gekomen. — Jesaja 53:4-5http://dawo.nl/?p=4918

Lezen: Jesaja 53

Men noemt dit hoofdstuk wel eens ‘het evangelie van Jesaja’ en ja het is verwonderlijk dat Jesaja het in de verleden tijd schrijft, terwijl het pas zo’n 500 jaar later zou gebeuren. Maar in dit geweldige hoofdstuk wordt dan al het effect van de omwisseling aan het kruis beschreven en zelfs al die van voor het kruis. Jezus plaatsvervangend lijden en sterven zette de zegen vrij voor de gehele mensheid. Hij verzoende daarmee de wereld weer met God, door de zonden van gehele mensheid op Zich te nemen. Een van die effecten is genezing. Sommigen zien dit stuk geestelijk en vertellen dat ziekte in dit hoofdstuk staat voor zonden. Maar er ze worden hier duidelijk apart genoemd. En Mattheus linkt het in hoofdstuk 8:17 duidelijk met genezing van ziekten. Juist door het fei dat Jezus onze ziekten op Zich genomen heeft is de basis voor onze genezing, het is geen verdienste, maar alleen genade, verkregen aan het kruis. Zijn striemen, veroorzaakt door 39 (3 x 13) geselslagen, zijn de basis voor genezing van Gods kinderen en zelfs van ongelovigen. Want de geseling vond plaats voor de geselpaal. Het is de basis waarom we op straat bidden voor de zieken, vaak ongelovigen en Gods kracht geopenbaard zien. Het is de basis voor iedere genezing. Het is geen belofte, het is een feit!

Daarom mogen we, omdat er al voor betaald is, blijven bidden om en voor genezing. Daarom moeten we, als gelovigen leren uitstappen om op zieken de handen te leggen, zodat ze zullen genezen. 95% van alle gelovigen deelt nooit zijn geloof met anderen (die niet geloven) is de uitslag van een onderzoek in Noord Amerika. Is het hier anders? Het wordt tijd dat we weer wakker worden en gaan doen wat de menen in de eerste kerk deden: het evangelie verkondigen, de zieken genezen en de demonen uitdrijven. Kerk, keer terug naar je eerste liefde. Deel vandaag het Goede Nieuws in Wood en daad, want er is voor betaald, het is gratis en voor niets, zowel geestelijk als lichamelijk!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s