Het beste komt nog

Leave a comment Standard

Want ik ben ervan overtuigd dat het lijden van de tegenwoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid die aan ons geopenbaard zal worden. — Romeinen 8:18http://dawo.nl/?p=4919

Lezen: Romeinen 8:17-25

Zoals altijd heb ik ook deze dag het hele stukje erbij genomen waar de dagtekst uit genomen is. De nummers van de teksten en de indeling en de kopjes die erboven geschreven staan zijn later toegevoegd. Ik heb je laten lezen vanaf vers 17, waar over het lijden van de Here Jezus wordt geschreven. Het lijden waar het hier over gaat heeft dus te maken met het lijden om de Naam van Jezus. Wanneer we voor Zijn naam uitkomen gaan we strijd ervaren, misschien zelfs vervolging. Dat lijden weegt niet op tegen de heerlijkheid van God, die ons te wachten staat.

Maar in het volgende vers staat dat de schepping wacht op het openbaar worden van de zonen Gods. Wie zijn dat dan? Dat zijn wij! Niet strakst, na onze dood, nee, nu! Als we gaan doen waar we voor geroepen zijn, de dingen die Jezus deed, dan zijn we zonen van God die openbaar geworden zijn. Als je nog nooit voor een zieke gebeden hebt in de autoriteit die de Heilige Geest in ons heeft, dan weten de mensen niet dat Hij nog steeds geneest. Zolang we aan God blijven vragen te doen wat Hij ons gevraagd heeft moet doen, gaan we geen resultaten zien. Wanneer wij, de zonen (het spijt me zusters, maar het gaat hier niet over een geslacht, maar over een positie) van God, de werken gaan doen die DE Zoon van God deed, dan zullen we grotere en meerdere dingen gaan doen en zien, dan die Jezus deed.Joh. 14:12 Hij was alleen. Wij zijn met miljoenen, maar, als het goed is, vervuld met dezelfde Heilige Geest. Dan zal het lijden wat we nu kennen, omdat we ervoor uit durven komen dat we bij Jezus horen, juist onze kracht zijn, omdat we het lijden van de schepping verlichten.

De schepping zucht nu nog onder de heerschappij van satan. D-day is geweest, V-day moet nog komen, maar de strijd is de Zijne, de overwinning door Hem. Samen met Hem zijn we meer dan overwinnaars!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.