Ten leven opgeschreven


Op die dag zal de SPRUIT van de HEERE tot een heerlijk sieraad zijn, en de vrucht van de aarde tot trots en luister voor hen in Israël die ontkomen zijn. Dan zal het gebeuren dat wie in Sion overgebleven is, en wie in Jeruzalem overgelaten is, heilig genoemd zal worden, eenieder die in Jeruzalem ten leven opgeschreven is. — Jesaja 4:2-3http://dawo.nl/?p=4931

Lezen: Jesaja 4

Beste wel een pittige tekst vandaag. Aan het begin van het boek Jesaja komt God met oordeelsdreiging. Dreiging die ook uitgekomen is. Zowel Israel (het 10 stammenrijk) als Juda (tweestammenrijk) zijn in ballingschap weggevoerd, volgens de regels vang zegen en vloek, waar God in Deuteronomium mee gedreigd had. Maar de straf, die natuurlijk voltrokken werd voor Golgotha, heeft altijd herstel op het oog. Wanneer God straft wil hij het gezwel van de zonde eruit hebben, zodat een gezond deel overblijft waarmee Hij verder kan. Dat is altijd de opzet van Gods plan. Daarom is  er, na dreiging, ook altijd weer de belofte van herstel. De Spruit van de Here is natuurlijk een beeld van de Here Jezus, zonder wie er geen herstel mogelijk is, dat zagen we gisteren al. Alleen door Hem is het heil, de redding, de verlossing, ook voor Israel. Wie denkt dat er voor Israël buiten Jezus ook herstel mogelijk is, heeft het gewoonweg mis. De wooorden waar we gisteren bij stil stonden waren tenslotte tegen de Joden gesproken!

Wanneer dit is gebeurd kunnen we niet preciesplaatsen, maar het heeft zonder meer messiaaanse beloften in zich. Als je de film Transformations hebt gezien kan je misschien wel de grote vruchten herinneren, die in tijden van opwekking en herstel werden geoogst. Dat zou op de vrucht van de aarde kunnen slaan. Of allegorisch op de oogst van zielen die zo groot is, maar staat te verpieteren op het land omdat er maar zo weinig arbeiders zijn om die oogst binnen te halen. En als we Jeruzalem zien als het hemelse Jeruzalem, de woonplaats van God in de hemel, dan is duidelijk dat met het laatste het Boek des Levens wordt bedoeld, waarin iedereen wordt opgeschreven die zijn leven aan Jezus heeft gegeven.

Dan is het dus belangrijk dat we weten dat het zo is, dat onze namen zijn opgetekend in het boek des Levens, dat we behouden en gered zijn door de Enige, Die dat kan, door de Here Jezus. Dan zal, wat er ook gebeurt in ons leven, ons niets meer uit Zijn Hand kunnen roven en zijn we veilig in Jezus Armen, dat is toch zo heerlijk om te weten.

Ken jij die Jezus nog niet? Open je hart voor Hem en nodig Hem uit om bij je binnen te komen. Nog is het de tijd van genade, kom doe Hem open, Hij wacht al zo lang!

Wil je dat oprecht doen? Ga dan naar ww.gratisgeschenk.ga en bid het gebed wat daar staat.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s