Wandelen in Hem

Leave a comment Standard

Zoals u dan Christus Jezus, de Heere, hebt aangenomen, wandel in Hem, geworteld en opgebouwd in Hem, en bevestigd in het geloof, zoals u onderwezen bent; wees daarin overvloedig, met dankzegging. — Kolossenzen 2:6-7http://dawo.nl/?p=4983

Lezen: Kolossenzen 2:4-15

Wandelen met Jezus, dat klinkt mooi, maar hoe doe je dat? Je zou het gewoon eens concreet kunnen maken. Ga eens een eindje lopen, bijvoorbeeld in het plaatselijke winkelcentrum en probeer eens te kijken naar de mensen met de ogen van Jezus.  Vraag het Hem, hoe ziet U die persoon? Wellicht openbaart de Heilige Geest je dingen die je met het blote oog niet kunt zien. Wandelen met Hem, je in alles afvragen wat Hij zou doen, zeggen, of juist zwijgen. Worden en zijn als Jezus is het doel van discipelschap. Een discipel is een leerling en de Meester leert ons wat Hij doet.

Met ontferming bewogen zijn. Mensen niet (ver)oordelen, ook niet, juist niet,  als ze anders zijn. Het evangelie aan de armen brengen, genezing aan de zieken en bevrijding aan de gebondenen, van mensen houden. En hoe kan je nu meer van iemand houden, dan hem of haar tot Jezus te leiden. Jezus leidde een leven waar gebed een zeer belangrijke plaats innam. Dat hoort dus ook bij ons zo te zijn. Relatie. Zonder communicatie is er geen relatie. Jij spreekt tot Hem, Hij spreekt tot jou, door Zijn Woord of in de gedachten. Door zo te leven wortel je in Hem en word je opgebouwd. Krijg je een vast fundament, dat niet bij iedere wind loopt te kermen en te mauwen, maar weet wie zijn Kracht is. Dat leren we uit Zijn Woord en als het goed is in de kerk. Daar moeten we in uitblinken en van overstromen, en altijd dankbaar zijn. Dat is een belangrijke sleutel.

Hij houdt van ons en van alle mensen, dat zouden we ook moeten doen…..

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.