Onzichtbaar Bewijs


Het geloof nu is een vaste grond van de dingen die men hoopt, en een bewijs van de zaken die men niet ziet. Hierdoor immers hebben de ouden een goed getuigenis gekregen. Door het geloof zien wij in dat de wereld tot stand gebracht is door het Woord van God, en wel zo dat de dingen die men ziet, niet ontstaan zijn uit wat zichtbaar is. — Hebreeen 11:1-3http://dawo.nl/?p=5011

Lezen: Hebreeen 11:1-12

Wat is geloof? Velen zeggen nu, samen met Jeroen Pauw, de oorzaak van een hoop geweld. Anderen denken dat geloven iets twijfelachtigs is. ‘Gaat het vriezen? Ik geloof het wel’. De tekst van vandaag duidt juist op het tegenovergesteld: geloven is een zeker weten. De wereld zegt: ‘eerst zien en dan geloven’. Jezus zegt: ‘gelukkig ben je als je gelooft en het niet gezien hebt’ (tegen Thomas)  de schrijver van de Hebreeen brief zegt dus een bewijs van de zaken die je (nog) niet ziet. Want, zegt Paulus, wij wandelen in geloof en niet in aanschouwen.

Geloof, als een van de gaven van de Heilige Geest is de ontsteking voor wonderen. Zonder geloof ben je nergens, is deze wereld donker en bezig zichzelf te vernietigen. Maar met geloof zie je, dat wat er in de wereld woedt, wat de waan van de dag ook is, er een God is Die alles onder controle heeft. Geloven is niet buigen voor de vreemde god, het beeld  wat de koning gemaakt heeft, omdat je weet dat wat er ook gebeurd, Hij je uit de brandende oven zal redden. 

Dat is de gave van geloof, dat je geloot dat de Heilige Geest door ons heen werkt en Jezus Christus nog steeds dezelfde is en dezelfde wonderen, ja nog meer, wil doen. En wel door ons heen! Geloof is uitstappen en naar een ziek toe stappen en de ziekte bestraffen en wegsturen in de autoriteit van Jezus Naam. Geloven is absoluut niet saai. Reinhardt Bonnke zegt Geloof spel je als RISICO. Dan wordt het een avontuur als je zegt: Vader, hier ben ik, ben benieuwd hoe u mij vandaag weer gaat gebruiken voor de glorie van Uw Naam. Ik wens je een spannende dag!

Een gedachte over “Onzichtbaar Bewijs

  1. Goedemiddag broeders en zusters , vertrouwen is het fundament waarop je bouwt , zowel in het geloof , als bijvoorbeeld in je huwlijk , als je geen vertrouwen hebt in degene waar mee je een relatie begint , is de relatie ook dat werkelijk op niks gebaseerd , zo ook in je huwlijk , beide zijn een relatie .

    Bij God vertrouw je erop dat hij je trouw blijft dus bij je blijft , je gebeden verhoort en je voorziet in je noden , genezing voor een ziekte , financieel, genade voor je zonden , bescherming tegen het kwade , of je troost bij verdriet.

    In je huwlijk vertrouw je er op dat je man bij je blijft, niet vreemd gaat , je voorziet met geld liefde ook beschermt tegen mensen en je troost bij verdriet , en je naar het ziekenhuis brengt of een arts als je ziek bent. , of niet liegt

    Maar als je denkt , nou ik weet niet hoor maar ik heb niet het idee dat God mij helpt als je tegenvallers hebt , of je zegt hij heeft mijn gebed niet verhoort bedenk dan dat God alles in zijn eigen tijd doet, op de juiste plaats het kan binnen een dag zijn maar ook in 1 of 2 jaar soms langer , alleen wij mensen willen altijd gelijk resultaat.
    Dan vertrouw je hem dus niet.

    Ook in je huwlijk oh hij gaat met de buurvrouw praten , oh hij werkt over nou zou hij niet….zit er niet meer achter
    Of hij heeft je naar de dokter gebracht ,maar hij blijft niet enz

    Dan vertrouw je dus niet, je gaat er van uit dat degene niet zal doen wat jij er van verwacht , of dat het in je nadeel zal werken inplaats van in je voordeel.

    Dan zijn de beiden relaties nergens op gebouwt, en valt als een kaartenhuis in elkaar je fundament is zwak heel zwak.

    Je stapt uit het geloof want je wankelt en wankelt en boem daar lig je , daarom is het zo belangrijk je geloof te activeren, bijbel lezen mensen aan bieden te bidden voor ze, naar seminars gaan enz

    En in je huwlijk alles bespreekbaar te houden, heb je een naar gevoel bij iets praat erover met je partner zeg wat je dwars zit , maar blijf in de rust , ik weet uit ervaring het helpt niet altijd maar dan heb jij je best gedaan.

    Godsrijkezege

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s