Lang leven


Daarom moet u heden weten en ter harte nemen dat de HEERE God is, boven in de hemel en beneden op de aarde, niemand anders! En u moet Zijn verordeningen en Zijn geboden, die ik u heden gebied, alle dagen in acht nemen, opdat het u en uw kinderen na u goed gaat en opdat u uw dagen verlengt in het land dat de HEERE, uw God, u geeft, alle dagen. — Deuteronomium 4:39-40http://dawo.nl/?p=5015

Lezen: Deuteronomium 4:32-40

Het zou te kort door de bocht zijn om te zeggen dat, aan de hand van deze tekst, iedereen die leeft naar Gods inzettingen oud wordt en iedereen die dat niet doet jong sterft. Het spreekwoord zegt juist: ‘only the good die young’

Het is ook een doodzonde om wet en genade met elkaar te vermengen, die zij vervloekt, zegt Paulus ergens. Toch staat het hier, zwart op wit. Als je je houdt aan wat Ik je gebied, dan gaat het je goed en worden je dagen verlengt, in het beloofde land.

We hebben hier te maken met zegen en vloek. Wie het boekje van Derek Prince daarover gelezen heeft (aanrader) weet waar ik het over heb. Het doen van Gods wil brengt zegen, dat niet doen brengt vloek. Niet als een straf van God, maar omdat het doen van Gods wil goed voor ons is. Het je aan Zijn regels houden is goed voor je gezondheid, we hebben het daar pas nog over gehad. Een land, dat het niet zo nauw neemt met Gods normen en waarden, gaat al snel bergafwaarts. Al Zijn inzettingen zijn goed en goed voor ons. Niet om behouden te worden, daar is alleen het offer van de Here Jezus maar voor. We worden gered door genade en ons geloof is het middel om die te ontvangen. Daarna komt discipelschap, het volgen van en nadoen van Jezus. Hij is ons grote voorbeeld. En door de Heilige Geest, Die in ons woont, kunnen we het ook. 

Het Beloofde Land is niet de hemel, zoals velen denken, het is de bestemming die God voor je heeft, levend onder Zijn zegen en bevrijdt van de vloek. Hoe eerder je daar ingaat, hoe langer je er kunt blijven……

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s