Heb de Zoon

En dit is het getuigenis, namelijk dat God ons het eeuwige leven gegeven heeft; en dit leven is in Zijn Zoon. Wie de Zoon heeft, heeft het leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet. — 1 Johannes 5:11-12http://dawo.nl/?p=5049

Lezen:  1 Johannes 5:1-13

Is het je wel eens opgevallen dat we onze theologie aanpassen aan onze ervaringen? Als we nog nooit voor mensen voor genezing gebeden hebben, of als men in de kerk wel ervoor bidt, maar er gebeurt niets, dan zeggen we: God geneest niet meer. Of als er in onze kerk geen wonderen of manifestaties van de Geest plaatsvinden, zeggen we: dat was voor in de tijd met de apostelen. Het is niet gebaseerd op Gods woord, maar op onze ervaringen. Zo kom ik ook mensen tegen, die hun hele leven al in de kerk zitten, maar geen geloofszekerheid hebben, omdat ze dat zich niet toe durven eigenen. Maar Johannes zegt:(vers 13: Dit heb ik geschreven opdat je weet dat je eeuwig leven hèbt. Dus we kunnen het weten, sterker nog, we mòeten het weten. En hoe we dat kunnen weten lezen we in de dagtekst van vandaag. Heel eenvoudig: heb je de Zoon, of heb je Hem niet? Hij heeft ons het eeuwige leven gegeven en dat is (alleen) in Zijn Zoon, de Here Jezus. Buiten Hem is er geen verlossing. Ook zo frappant is dat mensen, die hun hele leven niets met God of gebod te maken hebben willen hebben, na hun overlijden een plaatsje in de hemel wordt toebedacht. Nu is het zo, dat ik daar niet over wil oordelen, het kan zijn dat men in de laatste seconde heeft uitgeroepen: Jezus redt mij en weet je, dan doet Hij dat! Want al wie de Naam van Jezus aanroept, wordt gered! (Hand. 2:21) Niets meer en niets minder heb je nodig om behouden te zijn. Dan heb je dus de Zoon. Ik zou er alleen niet tot op het laatste moment mee wachten. Want het leven met God is zo rijk en heerlijk, daar wil je alle rijkdom van de wereld niet voor ruilen!  Want het eeuwige leven begint nu! Op het moment dat we de Here Jezus uitnodigen in ons hart, dan komt Hij bij ons binnen! En dan hebben we Hem en dan zijn we gered! De volgende stap is doop en discipelschap, maar dwing nooit mensen tot het maken van beslissingen waar ze niet achter staan. Enige tijd geleden mocht ik een meisje, via de Facebook Messenger tot Jezus leiden. Ze postte zoiets van ik wil Jezus leren kennen. Op alle reacties zag ik niemand die haar tot Jezus leidde. Ik begon een gesprekje met haar en nodigde haar uit om Jezus uit te nodigen in haar hart. Ik zei: bid mij maar na, hardop en met je hart en als je dat gedaan hebt, tik het dan maar over. Dat deed ze. Door omstandigheden kon ze niet mee naar onze gemeente. Maar gisteren las ik dat ze voor het eerst naar een (andere) gemeente is geweest. God zorgt ervoor dat Hij afmaakt wat Hij begonnen is. Hij is zo goed.

Daarom is het zo belangrijk dat we mensen tot Jezus leiden, natuurlijk zijn alle stappen daarna belangrijk, maar die van redding is de enige die je in de hemel brengt. De doop op je belijdenis niet, hoe belangrijk ook, en ook niet het feit of je wel of geen goede discipel bent. Dat zijn uitwerkingen van God in je leven. We kunnen de hemel niet verdienen, gelukkig niet,het is genade. Maar het begint heel eenvoudig met Hem uit te nodigen in je hart. Nog nooit echt gedaan? Gaan naar www.gratisgeschenk.ga en doe het vandaag!

Dan heb je de Zoon en dan heb je eeuwig leven en dan weet je het ook!

2 gedachten over “Heb de Zoon

  1. Mooi verhaal, over dat meisje. Maar net las ik toevallig nog ergens: het is de Heilige Geest, Die in je hart woont of wil komen wonen, niet Jezus, want Die zit aan de rechterhand van de Vader, in de hemel.. 🙂

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.