De maandagmorgen blues


Laat het woord van Christus in rijke mate in u wonen, in alle wijsheid; onderwijs elkaar en wijs elkaar terecht, met psalmen, lofzangen en geestelijke liederen. Zing voor de Heere met dank in uw hart. En alles wat u doet met woorden of met daden, doe dat alles in de Naam van de Heere Jezus, terwijl u God en de Vader dankt door Hem. — Kolossenzen 3:16-17http://dawo.nl/?p=5071

Lezen: Kolossenzen 3:5-17

Heb je dat wel eens? Maandag, weer aan het werk 😦 Eigenlijk geen zin? Het bed is nog zo warm, het weekend al weer zo vlug voorbij. De sleur van de week begint weer. Kinderen naar school, naar je werk en noem maar op. Valt niet altijd mee….., toch?

Vandaag zegt Paulus, onze kampioen volzinmaker, dat we alles wat we doen, in de Naam van de Here Jezus moeten doen, onder dankzegging aan God de Vader. Als we dat gaan doen, dan begint onze dag, zelfs op maandag, anders! Hoe we dat doen legt hij ervoor uit: Gods Woord moet rijkelijk in ons wonen. We moeten ons ermee voeden, er van genieten, er mee worstelen desnoods, maar er in bezig zijn. Dan worden we geleid door de Heilige Geest en kunnen we elkaar onderwijzen en, in liefde, liefelijk, al zingend en God dank brengend, terecht wijzen. Zingen met dank in ons hart, om alles wat Hij voor ons gedaan heeft. Dat hoeven we niet alleen op zondag te doen, maar dat kan en mag iedere dag van de week. We zijn tenslotte geen Kortjakjes, die door de weeks altijd ziek is, maar wel ’s zondags naar de kerk gaat.   Maar als we geïnspireerd zijn door Gods woord, geleid door de Geest dan is iedere taak, ook ons dagelijks werk, een werk voor de Heer. En dan mogen we dat in Zijn Naam, namens Hem doen. Dan verandert de plaats waar wij komen in een ruimte waar Jezus is, omdat wij er zijn. En omdat de Heilige Geest in ons woont. Dan zullen wij, met ons GGA gedrag (Gij Geheel Anders, het verschil maken. Wij christenen moeten bekend staan als loyaal, betrouwbaar en berekenbaar, omdat ook ons werk een visitekaartje van Jezus is.

Als we zo aan het werk gaan vandaag, dan krijg je er gewoon weer zin in! Fijne (werk) dag!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s