Aan alle volken

Leave a comment Standard

En het Evangelie moet eerst gepredikt worden aan alle volken. (Markus 13:10 (HSV)

Lezen: Markus 13:1-23

Wanneer? Al sinds de hemelvaart houdt dat gelovigen bezig. We zien de vraag ook weer terugkomen vlak voor de hemelvaart in Handelingen 1. Sommigen zeggen dat het al is gebeurd. Maar de meesten verwachten Zijn komst nog. De taferelen die de Here Jezus schetst passen goed in deze tijd. Volk zal opstaan tegen volk. Kijk wat er gisteren weer in Syrië gebeurde en Ruslands reactie daarop en in Stockholm en het wachten is op zo’n aanslag in Nederland. Het is niet de vraag of het zal gebeuren, maar wanneer. Sinds het einde van WOII is er nog geen dag zonder oorlog geweest. Honger in Afrika en het geld wat we met elkaar hebben opgehaald zal de nood niet 1,2,3 ledigen. Sommigen zeggen dat we in de eindtijd leven, vlak voor Jezus wederkomst. Anderen zeggen dat het altijd al zo geweest is. Ik zeg dat Jezus wederkomst vandaag een dag dichterbij gekomen is dan gisteren.

Jezus roept ons op om waakzaam te zijn. Om op de tekenen van de tijd te letten. Duurde het vroeger dagen, weken, maanden, voordat nieuws de hele wereld had bereikt, tegenwoordig weet je het a la minute en kun je de beelden al op Twitter en Facebook bekijken, voordat het journaal ze laat zien. Zou de Bijbel dat bedoelen met ‘alle oog zal Hem zien’ (Openb. 1:7)

Maar voor dat gebeurt moet eerst het evangelie, het goede nieuws aan alle volken worden gepredikt. Volgens Andrew Sundar, directeur van Transport Radio zijn er nog zo’n 6000 onbereikte volken in de wereld (bron: Zoeklicht) Dus we hebben nog wel wat te doen. Maar het gaat snel. Mede door internet zijn er eigenlijk geen plaatsen meer denkbaar die we niet kunen bereiken. En, ook al lopen hier de kerken leeg, in de rest van de wereld is opwekking. China zal binnenkort het land zijn dat de meeste christenen telt. Iedere dag komen daar duizenden tot geloof. Het goede nieuws breekt baan! En niets zal het tegenhouden. Het ligt ook niet aan de oogst: de velden zijn wit en de oogst is groot, zegt de Here Jezus. Het ligt aan de arbeiders. Onze opdracht is dan ook om de Heer van de Oogst te bidden dat Hij de arbeiders uitstoot, uitdrijft in Zijn oogst. (Math.9:37) Heb jij je al opgegegeven voor het gebed met wereldwijde impact? Doe dat hier en ontvang iedere dag een melding in je agenda om om 9u38 dit gebed te bidden. 

We hebben een missie en die is nog niet volbracht. Zou het kunnen zijn dat we de wederkomst van Jezus tegenhouden, omdat we de Grote Opdracht weigeren te vervullen? Mijn stelling is dat niet iedereen een evangelist is, maar dat wel iedereen iemand tot Jezus kan leiden. Met onze stichting Arbeiders in de Oogst willen we mensen daarin helpen. Bijvoorbeeld door een kiXtart te organiseren, of onze workshop Doeltreffend Bidden voor Verloren Mensen.  Ik denk dat als we in de kerk a.s. Zondag zouden vragen wie er al eens iemand tot Jezus heeft geleid, we zouden schrikken van het aantal handen dat omhoog zou gaan….

Jezus komt spoedig, maranatha! Maar Hij komt pas, als wij doen wat we moeten doen. Jezus prioriteit was om Zijn leven te geven, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat. Zijn missie was volbracht. Onze missie nog niet: Ga dan op weg!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.