De hele wereld moet het weten

Leave a comment Standard

Zing psalmen voor de HEERE, want Hij heeft zeer grote dingen gedaan. Laat dit bekend worden over heel de aarde! Juich en zing vrolijk, inwoonster van Sion, want groot in uw midden is de Heilige van Israël. — Jesaja 12:5-6 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Jesaja 12:1-6

‘Heel de wereld zal het moeten weten’ zongen we ooit met onze band Courage in het liedje ‘Perspectief‘ en dat was ook de roeping die God mij, al weer zo’n jaar of 40 geleden gaf. Ik reed op de van Brienenoordbrug, die net was open geweest. Het was op een vrijdagavond. Ik reed een gigantische file tegemoet en keek naar de koplampen. ‘Hoeveel van deze mensen zullen de Here Jezus kennen?’ Dacht ik toen. En in mijn gedachten hoorde ik toen de stem van de Heer: ‘Ga jij het ze vertellen!’ Dat verklaart mijn drive, als je mij weer hoort zeggen dat we er op uit moeten gaan om die oogst binnen te halen. Want ik kan het niet alleen, ik heb jouw hulp er bij nodig!

Deze tekst doet mijn hart dan ook weer sneller slaan. We hebben ,als volgelingen van Jezus de opdracht om het te doen, het bekend te maken over heel de aarde. Dat we een God hebben, Die grote dingen doet, zeer grote dingen: Hij zond Zijn Zoon om de toegang tot de Vader te herstellen, Hij wil al onze zonden en tekortkomingen vergeven, onze ziekten genezen, ons los maken van de banden van de dood en ons leven geven en overvloed. Dat is de boodschap van hoop, die we hebben te vertellen in een wereld, die aan hopeloosheid dreigt onder te gaan. Angst voor aanslagen, voor ziekten, voor oorlogen en ik weet niet wat allemaal. Maar er is hoop voor de mens in deze tijd. Toekomst voor allen die hier leven, omdat je kunt blijven leven, tot in eeuwigheid. We hebben een grote God, Die wil dat de boodschap van Zijn Opgestane Zoon, de wereld over gaat. En het begint bij jou en mij. Wees, waar de Heer je geplaatst heeft, een levende getuige van Hem, in Woord en Daad. Want de Heilige Van Israel is in ons midden, Hij woont in ons, door Zijn Heilige Geest. Hij maakt ons bekwaam. Dus kom op, er is werk te doen!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.