Met één mond

Comment 1 Standard

En de God van de volharding en van de vertroosting moge u geven onderling eensgezind te zijn in overeenstemming met Christus Jezus, opdat u eensgezind, met één mond, de God en Vader van onze Heere Jezus Christus verheerlijkt. — Romeinen 15:5-6http://dawo.nl/?p=5164

Lezen: Rom. 15:1-13

Heb je het van de week gezien? De huldiging van Feijenoord op de Coolsingel in Rotterdam? Als uit 1 mond klonk het: You’ll never walk alone’ Eigenlijk een oude gospel….. Je loopt nooit meer alleen. Wat een vreugde, wat een explosie van blijdschap. 18 jaar gewacht, volgehouden, volharding, diep weg komend vanuit een 10-0 nederlaag tegen PSV naar Landskampioen. Of je nu van voetballen houdt of niet (zoals ik) het was een mooi moment. 

Die vergelijking drong zich aan mij op toen ik vanmorgen deze tekst kreeg van www.dagelijkswoord.nl. Eensgezind zijn, allemaal voor hetzelfde doel gaan, ten kosten van je eigen gelijk. Paulus sluit het stuk over sterken en zwakken af met dit stukje. Het gaat om het hogere doel. En wat zijn we als gelovigen daar nog er van verwijderd…. als mensen je verwijten dat je lucifer dient, omdat ze het niet eens zijn vanwege een zinsnede uit je Opfrisser…. Wat hebben we er dan weining van begrepen. Eenheid wordt wel eens het onverhoorde gebed van de Here Jezus (Joh.17) genoemd en inderdaad, we spelen het met elkaar niet klaar. We zijn verdeeld in ik weet niet hoeveel denominaties en de ene splitsing na de andere volgt elkaar op. Omdat we het niet eens zijn met elkaar, het niet voor elkaar krijgen ons eigen gelijk opzij te zetten. Wie momenten van samenzijn met een grote groep christenen kent, zoals Opwekking straks weer zal zijn, maar ook een EO jongerendag en dergelijke, weet dat het je enorm kan bemoedigen te weten dat je niet alleen bent als gelovige, maar samen gaat voor die Ene, Die ons gered en bevrijd en verlost heeft. Dan ben je samen in de Naam van Jezus en hef je een loflied aan. Laten we elkaar opzoeken in de overeenkomsten die we hebben en elkaar niet veroordelen en verachten om de verschillen. Als uit een mond: You’ll never walk alone. We kunnen er wat van leren, je komt het tegen in deze tekst: Volharding en vertroosting, met 1 mond.  ‘Dan zal de wereld weten dat Gij Mij gezonden hebt’ en dat is waar de wereld op wacht. Niet op het kampioenschap van een voetbalclub, maar op het openbaar worden van de zonen Gods. En dat zijn jij en ik, in eenheid met elkaar verbonden, om de grote daden Gods te verkondigen! 

Een gedachte over “Met één mond

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.