Heilig en smetteloos


En Hij heeft u, die voorheen vervreemd was en vijandig gezind, zoals bleek uit uw slechte daden, nu ook verzoend, in het lichaam van Zijn vlees, door de dood, om u heilig en smetteloos en onberispelijk voor Zich te plaatsen, als u tenminste in het geloof blijft, gefundeerd en vast, en u niet laat afbrengen van de hoop van het Evangelie, dat u gehoord hebt, dat gepredikt is in de hele schepping die onder de hemel is, waarvan ik, Paulus, een dienaar geworden ben. — Kolossenzen 1:21-23http://dawo.nl/?p=5187

Wat is het toch een Godswonder, wanneer er iemand tot geloof komt. Ik hou van wonderen, van genezing en bevrijding en ik vind dat altijd geweldig om te zien dat Jezus Christus nog steeds Dezelfde is. Maar het allergrootste wonder is toch als iemand zijn of haar leven aan Jezus geeft. En van de staat van vijand naar heilig en smetteloos verandert. Gisteren zag ik het nog op TV. We zaten naar het programma van die 80 plussers te kijken die overal naar toegaan. Gisteren was Thailand aan de beurt. Een land vol Boeddha’s. En ja hoor ze gingen weer een tempel in, en knielden voor dat beeld. Een vrouw met een katholieke achtergrond zei ook dat er toch vele wegen naar Rome leiden? Naar Rome misschien wel, maar naar God is er maar 1 weg: Jezus Christus en dien gekruisigd! Alleen door het offer van Hem aan het kruis en door geloof in Hem, kunnen we bij de Vader komen. Dan ziet Hij ons, wat we ook gedaan hebben, als heilige en smetteloos. Zoals het offerdier wat aangeboden werd in de tempel moest zijn, zo worden wij schoon gewassen door Zijn bloed! Dat is toch een geweldige boodschap?! Geen offers meer, geen goede werken, niet het naleven van regels, niet het aantal ‘wees gegroetjes’ of Pater Nosters zal ons redden, maar alleen het offer van Jezus. Dat is toch eigenlijk zo’n machtig evangelie, dat moet verkondigd worden. Alleen door genade! Dat moeten we vast houden, geen vermenging, zoals ik van de week al schreef, maar zuivere, onvervalste, onvermengde genade! Dat moeten we vast houden. In dat geloof moeten we blijven. Indien iemand een ander evangelie brengt is hij vervloekt, zegt Paulus. Die hoop hebben we, daar is Palus een dienaar van. 

Wonderen, genezingen, ik strek me ernaar uit en ik wil er meer! Maar ik wil ook meer zielen gered zien worden voor de eeuwigheid. Dat kunnen we alleen maar als we samen op de bres gaan staan, de gelederen sluiten en erop uit trekken, getuigend van de genade van God. Dan zal Hij dat bevestigen met tekenen en wonderen. Dat is geen wonder, dat heeft Hij belooft!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s