Slecht alternatief 


Hij zal de armen recht doen in gerechtigheid en de zachtmoedigen van het land zal Hij met rechtvaardigheid vonnissen. Maar Hij zal de aarde slaan met de roede van Zijn mond en met de adem van Zijn lippen zal Hij de goddeloze doden. Want gerechtigheid zal de gordel om Zijn heupen zijn, en de waarheid de gordel om Zijn middel. — Jesaja 11:4-5http://dawo.nl/?p=5193

Lezen: Jesaja 11:1-10

Weer zo’n machtige profetie uit het boek Jesaja, dit keer over het Messiaanse Vrederijk. Een tijd waarin er voor 1000 jaar vrede en rust zal heersen, en wij, gelovigen, als koningen zullen heersen. Een geweldige tijd voor allen, die Hem liefhebben en Jezus in hun hart. Maar ook een verschrikkelijke tijd voor allen die niets van Hem wilden weten. Kijk, je kunt geloven dat God liefde is, en dat is waar. Weet je nog, Hij zond Zijn Zoon! Maar Hij is ook een rechtvaardige God! Want op de dag van het oordeel zul je niet worden afgerekend wat nu precies je zonden en fouten allemaal zijn geweest. Je zult worden afgerekend op wat je met Zijn Liefde hebt gedaan. Wat deed je met het offer van Mijn Zoon. Heb je dat, hoe schuchter misschien ook, aangenomen, of heb je dat willens en wetens verworpen, het belachelijk gemaakt, of je laten misleiden door de media, de satan, of zelfs kerkmensen….?

Alleen Jezus is de weg tot God. Deze week deed de Paus een oproep om elkaars godsdienst te respecteren en vrienden van elkaar te worden, of je nu Rooms,  Protestant, Moslim, Hindoe of weet ik wat bent. Op zich heel mooi en geweld wat uit religie voorkomt is altijd te veroordelen . Maar ik hoorde iemand zeggen: we beklimmen van een andere kant de berg, m.a.w. we komen er toch allemaal,alleen via een andere weg.

Wel deze tekst logenstraft dat. Alleen Jezus is de weg tot God en allen, die niet geloven gaan wel verloren. Dat is geen wrakende God, dat is de mens eigen keuze. Wij hebben de roeping om de verlorenen weer terug te brengen tot de Vader, via de Here Jezus. Voor hen te bidden, dat de bedekking van hun ogen verdwijnt en met kracht het evangelie te verkondigen. Ik wil, voordat Jezus terug komt, zoveel mogelijk mensen zien worden gered, want het alternatief? Daar wil je niet over nadenken!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s