In verwachting

Ik verwacht de HEERE, mijn ziel verwacht Hem en ik hoop op Zijn woord. Mijn ziel wacht op de Heere, meer dan wachters op de morgen, wachters op de morgen. — Psalmen 130:5-6http://dawo.nl/?p=5209

Lezen: Psalmen 130

Wachten duurt lang en dat is zo, tijd is een relatief begrip, 5 minuten in een prettig gezelschap zijn zo om, terwijl 5 minuten wachten op iets vaak wel een eeuwigheid lijkt te duren. Zo zijn er die denken dat de Here talmt, treuzelt, met de belofte van Zijn komst, zegt Petrus, maar dat doet Hij niet, Hij wacht nog opdat niemand verloren zal gaan! 

Wachten op de HERE, wat is dat. Is dat in iedere situatie wachten totdat je zekerheid hebt van God? Dat kan. In vele gevallen is het goed om Zijn Leiding te zoeken. Velen zouden voor rampen zijn bewaard als ze, in moeilijke beslissingen, op de HERE hadden gewacht. Toch kan impulsiviteit ook van God zijn. Soms moet je snel en onnadenkend handelen. Als ik vanmiddag op straat ga zitten wachten wie ik aan moet spreken, is het moment al voorbij. Soms voel je het, die is het is, maar soms heb je er ook helemaal geen gevoel bij en lukt het ook., of precies andersom. Afgestemd zijn op Hem hoeft geen uren te duren, leren luisteren naar Zijn stem, die ook via impulsen tot je kan komen, is onderdeel van disciplelschap.

Maar als je het van de Heer verwacht, zul je nooit beschaamd uitkomen. En hopen op Zijn Woord is zeker het beste wat je kunt doen. Ik kom zo weining echte Bijbelkennis tegen, mensen weten niet meer wat er in de Bijbel staat, laat staan waar. Opgegroeid in een traditionele kerk, met jeugdvereniging en cathegesatie, is mij dat al jong bijgebracht, de liefde tot het Woord. Op school dronk ik de Bijbelverhalen die de meesters en juffen vertelden en nog steeds geniet ik iedere morgen van het maken van deze Opfrissers. Gods Woord is zo belangrijk, we moeten het tot ons nemen, als brood, vermengd met olie, de Heilige Geest, want pas dan gaat het leven!

Waar wacht jij op? Stel je verwachting 0p de HERE, want Hij houdt ervan als je op Hem wacht met het maken van een moeilijke beslissing. En Hij komt je te hulp, zeker weten!

Ik blijf den HEER verwachten, Mijn ziel wacht ongestoord, Ik hoop, in al mijn klachten, Op Zijn onfeilbaar woord, Mijn ziel, vol angst en zorgen, Wachter sterker op den HEER, Dan wachters op den morgen, Den Morgen, ach, wanneer? (Uit de berijmde versie (OB) van Psalm 130)

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.