Horen en geloven=eeuwig leven


Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie Mijn woord hoort en Hem gelooft Die Mij gezonden heeft, die heeft eeuwig leven en komt niet in de verdoemenis, maar is uit de dood overgegaan in het leven. — Johannes 5:24http://dawo.nl/?p=5214

Lezen: Johannes 5:19-29

Hier blijkt het weer eens heel duidelijk. Jezus en de Vader zijn Eén! De Eén kan niet zonder de ander. Natuurlijk hoort de Heilige Geest daar ook bij, maar daar heeft de Here Jezus het hier niet over. Wat moeten we doen om het eeuwige leven te ontvangen? Jezus woorden horen en Hem geloven Die Hem gezonden heeft. En/of in Jezus volgens Joh. 3:16 en de Vader en de Zoon zijn dus Eén. Geloven in God, zonder Jezus is niet het reddend geloof, wat je het eeuwige leven geeft. Hij en niets en niemand anders in de Enige Weg tot de Vader! Vers 23 zegt het nog eens duidelijk: wie de Zoon niet eert, eert de Vader niet. Spijtig voor alle Moslims, Boedhisten, Hindoes Ietsers, etc, maar zonder Jezus zijn jullie verloren. Dat is een harde maar duidelijke boodschap. Je kunt daar twee kanten mee op: 1) het aannemen als een feit en lekker lui achterover liggen en blijven in je comfortzone, of 2) het aannemen als een verschrikkelijk feit en eropuit trekken om deze mensen met de Blijde Boodschap te bereiken, maar dan moet je inderdaad je comfortzone uit! 

Als we niet geloven in de kracht van het Evangelie (Rom.1:16) dan wordt dat een heilloze zaak, maar als we beseffen dat dat Evangelie de kracht Gods tot behoud is en dat de Heilige Geest ons bekrachtigd, dan gaan we zielen gered zien worden voor de eeuwigheid.

Jezus alleen en niets ander erbij. Te vaak hebben we onze levensstijl gepropageerd i.p.v. het evangelie, maar het staat hier gewoon: horen naar het woord, dat aannemen en geloven is voldoende om het eeuwige leven te verkrijgen. Je komt dan niet meer in het oordeel, want er is geen veroordeling meer voor wie in Christus Jezus zijn (Rom. 1:8) En geloof me, nee geloof Jezus, Hij zei dat de oogst rijp en groot is. De wereld wacht op de boodschap, niet die van de wet, maar van de genade. Zodra we weer met regeltjes komen, haken mensen af. We ontvangen het eeuwige leven alleen maar uit genade en niet uit verdienste. En genade is een geschenk, daar hoef je niets meer voor te doen, dan het te ontvangen, aan te nemen. Als we de genade brengen, zien we levens worden veranderd, als we de wet brengen haken menesn af, of ze verstarren. Deze boodschap van de Here Jezus is het Goede Nieuws wat de wereld nodig heeft!

Horen en geloven= eeuwig leven! Zo eenvoudig heeft de Vader het gemaakt en daarvoor heeft de Zoon geleden. Dat moet worden verspreid, totdat Hij komt! Door wie? Door jou en mij, doe je mee!?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s