Voltooien


Ik vertrouw erop dat Hij Die in u een goed werk begonnen is, dat voltooien zal tot op de dag van Jezus Christus. — Filippenzen 1:6

http://dawo.nl/?p=5230

Lezen: Filippenzen 1:3-11

Als God ergens aan begint, dan maakt Hij het ook af. ‘Die niet laat varen het werk Zijner Handen’ luidt de votum en groet in veel kerken, iedere zondagmorgen. Paulus zegt dat hij overtuigd is, ten volle verzekerd, dat God dat bij de Fillipenzen zal gaan doen en met hen ook in ons en bij iedereen, waar Hij mee begonnen is. Dat is een stuk vertrouwen waardoor je ook dingen los kunt laten. Mensen die je ooit tot de Heer hebt geleid zullen er komen, omdat God met hen begonnen is. Dat betekent dat je niet moet gaan liggen piekeren. Hij gaat met iedereen Zijn eigen weg. Ook voor je kinderen, waar je al zo lang voor bidt, maar die nog steeds geen keuze hebben gemaakt. Blijf bidden, maar tegelijkertijd ook danken. Hij is trouw, ook al zijn wij dat niet. Hij maakt alles af, waaraan Hij begonnen is, tegen wil en dank.

Vertrouwen, daar komt het op aan en dat is gelinkt met geloof. Wij wandelen toch niet in aanschouwen, datgene wat we kunnen zien, maar in geloof, datgene wat er nog niet is. Vanuit dat geloof komen de wonderen, omdat je dan daaruit gaat handelen. Wij hebben een machtige God, die ‘trouwe houdt en eeuwig leeft’ Hij doet wat Hij belooft. Ook al zien we dat (nog) niet, dat is nu geloof. Maar op de dag dat Jezus terug komt, niemand weet wanneer, zullen we versteld staan van hen die we daar zullen ontmoeten en die daar staan omdat wij trouw zijn geweest, ooit een woord hebben gedeeld, mensen hebben bemoedigd, een hand en een voet zijn geweest etc. Het zal een schare zijn, die niemand tellen kan, zoveel. Nogmaals, we zullen versteld staan van hen die er zullen zijn, omdat God trouw is. Deze test kan en mag je proclameren over iedereen, met wie je ooit over de Here gesproken hebt. Wat Hij begint, mede dankzij ons, maakt Hij af, voltooit Hij. En voltooid is af, niets meer aan toe te voegen. Super he? Zo’n God mogen wij dienen, mogen we ons in verheugen.   Niets blijft er liggen, alles wordt voltooid, tot het helemaal klaar is.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s