Valstrikken


Foto: Margreet

Het onderricht van de wijze is een bron van leven om de strikken van de dood te ontwijken. — Spreuken 13:14
http://dawo.nl/?p=5231

Lezen: Spreuken 13:12-19

Onderricht, les, uit de Thora, de bijbel, want dat woord wordt hier gebruik, is een levensbron. Tora staat in het Hebreeuws. Dat is om alle onduidelijkheid te voorkomen. Gisteren zagen we en stukje van Jinek op TV. Daar was vriend Derks, de man die zijn geld verdient met kritiek op anderen. Het ging over het inteverview wat Kees van der Staat van de SGP gegeven had in Amerika over euthanasie. Derks zei dat hij het niet zo had op mensen die de bijbel prevaleerden boven gezond verstand. Opvallend was dat Jort Kelder hem corrigeerde. Maar dat is nu precies wat hier staat. Als je de strikken van de dood wilt ontwijken zul je moeten leren uit het Woord van God. Dan zie je dat levensbeëindiging door de mens, op wat voor manier dan ook, wordt afgekeurd. Want het leven stopt niet bij de dood, het begint er pas. Want het is een ieder mens gegeven eerst te sterven en daarna het oordeel (Hebr.9:27) Gelukkig is dan de mens, die weet dat de Here Jezus zijn Redder en Verlosser is, want er is geen veroordeling meer voor wie in Christus Jezus zijn, zegt Romeinen 8:1. Is euthanasie dan een doodzonde? Nee, de enige zonde, die je uit te hemel houdt is die van ongeloof. Maar het houden en het in acht nemen van Gods wetten zijn goed voor je. Neem nu de wetten op de reinheid. Voordat doktoren en vroedvrouwen hun handen wasten na een geboorte, stierven er duizenden vrouwen aan kraamvrouwenkoorts. De dokter, die dat wilde introduceren werd voor gek verklaard. Maar de bijbel leert ons dat vrouwen, die een kind gebaard hebben een bepaalde tijd onrein zijn.(Lev. 12:1-8)  Dat betekent dat ze vatbaar zijn voor bacteriën… en zo zijn er nog heel veel wetten uit Gods Woord, die onze gezondheid ten goede komen, als we ons daar aan houden. Niet om de hemel te bereiken, maar opdat onze dagen verlengd worden. 

Niet luisteren naar Gods Woord is een valstrik van de dood. Het kan je gezondheid schaden. Spreuken staat vol met deze dingen, die goed voor je zijn om te doen, of juist te laten.  daarom is het belangrijk om ook het Oude Testament in acht te nemen, zonder wettisch te zijn en te doen wat er staat in Gods Woord. Het brengt ons leven en behoudt ons voor valstrikken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s