Prioriteit


Als u nu met Christus opgewekt bent, zoek dan de dingen die boven zijn, waar Christus is, Die aan de rechterhand van God zit. Bedenk de dingen die boven zijn en niet die op de aarde zijn, want u bent gestorven en uw leven is met Christus verborgen in God. Wanneer Christus geopenbaard zal worden, Die ons leven is, dan zult ook u met Hem geopenbaard worden in heerlijkheid. — Kolossenzen 3:1-4

http://dawo.nl/?p=5232

Lezen: Kolossenzen 3:1-12

We zijn bezig met van alles en nog wat, we worden geleefd, als we niet uitkijken. De drukte van alledag houdt ons bezig, neemt ons in beslag. Dat heeft vaak tot gevolg, dat we niet meer met de zogenaamde hemelse dingen bezig zijn. 'Als er nog tijd is, zal ik wel bidden en bijbel lezen'. Maar de praktijk leert, dat dat meestal niet gaat lukken. Het is ook vaak niet een kwestie van tijd, maar van prioriteit.
Als we met Christus opgewekt zijn, door de doop worden we met Hem begraven, tijdens het moment dat je helemaal onder water bent, en worden we opgewekt in dat nieuwe leven als we weer boven water komen. Dat is niet een ritueel, of een symbolische handeling, het is een realiteit, die iedere christen moet ondergaan. Nogmaals, de kinderdoop doet dat niet, is dus niet de bijbelse doop. Maar dat even terzijde.
Als we dus opgewekt zijn met Christus, dan heeft Hij het dus voor het zeggen in ons hele leven, dus ook over onze agenda. Tijd nemen voor Hem is een van de belangrijkste dingen die we in ons leven zouden moeten doen. Gericht zijn op de dingen die boven zijn, zoals Paulus dat noemt, vindt zijn wortel in het 'zoek eerst het koninkrijk' van de Meester zelf.
Als we dat als eerste doen, zal de rest automatisch volgen, dat is de belofte die we hebben. Ons leven is verborgen met Christus in God, daar kan de duivel dus niet bij. Maar als we ons erbuiten wagen is hij er als de kippen bij en wil hij ons een kopje kleiner maken.
We moeten beseffen dat er eentje is die ons wil limiteren: Gods en ook onze tegenstander. Hij wil niet dat we beseffen wat voor een autoriteit we hebben, dat we ons geloof, dat bergen kan verzetten, gaan gebruiken. Die geopenbaarde heerlijk waar vers 4 over spreekt is niet alleen straks, als Jezus terugkomt, maar nu al. Als wij de werken gaan doen, die Jezus deed, wordt Hij weer geopenbaard, door ons heen. Zijn heerlijk is over ons, op ons, als we gaan opereren in de kracht van de Heilige Geest. Is dat eng? Ja, best wel, maar als je ziet dat God jou wil gebruiken om Zijn heerlijkheid te openbaren, dan is dat zo geweldig! Je mag dan, in alle eenvoud en nederigheid, een instrument zijn in Zijn hand. Als ons gebed is: gebruik mij voor Uw glorie, Uw heerlijkheid, vandaag. Als wij beschikbaar zijn, als dat onze prioriteit is, dan hebben we geen tijd meer om ons druk te maken over de dingen die op de aarde zijn, want, God heeft beloofd dat Hij daar dan voor zal zorgen. Wil je gebruikt worden voor Zijn heerlijkheid? Het is een kwestie van uitmaken wat belangrijker voor je is en je beschikbaar opstellen. Maar je zit er geen spijt van krijgen, never.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s