Zorgen

Leave a comment Standard

Werp al uw zorgen op Hem, want Hij zorgt voor u. — 1 Petrus 5:7
http://dawo.nl/?p=5236
Lezen: 1 Petrus 5:5-9

Het is njet verwonderlijk dat op dit vers de waarschuwing volgt van Petrus over de duivel, die rond gaat als een briesende leeuw. En dan kunnen we aan allerlei dingen denken als verleidingen en zonden. Maar voordat hij dat zegt, is dit vers door hem geschreven. Dat we alle zorgen, bekommernis, op Hem, op de Here God moeten werpen. Werpen heeft iets in zich van van je afschudden, maar ook wegwerpen, van je af doen, met kracht. En dat is wat God wil dat we doen. Dat we het zo ver van ons wegdoen, dat het ons niet meer kan deren. Zorgen maken heeft geen enkele zin. Het is dus eigenlijk zonde, omdat je ingaat tegen dit gebod, maar ook dat van de Here Jezus, die ons hetzelfde vertelt in Math. 6:25
Het is dus een zonde waar we ons van moeten afkeren en bekeren. De werkwoordsvorm die Petrus gebruikt zegt eigenlijk, dat we dat al hadden moeten doen. Waarom is dit zonde dan? Omdat je God niet vertrouwt, dat Hij in alles voor je zal zorgen zoals Hij heeft beloofd: Ik ben met je tot aan de voleinding der wereld. Je hoort wel eens mensen bidden: Heer wilt U met ons zijn? Maar dat is de Here al, of geloof je het soms niet? Zorgen maken heeft dus te maken met geloof. Geloof je dat God in je financiën zal voorzien? Dat Hij voor nieuw werk zorgt. Dat Hij over jou en je kinderen waakt. Bezorgdheid opent ook nog eens de deur voor onheil. Job 3:25 zegt dat waar we bang voor zijn, zal gebeuren, dus zorgen maken kan je van de zegen beroven. Daarom is de volgende tekst dus over die duivel die rondgaat. Hij is het die je al die zorgen influistert en je nachten wakker laat liggen. En als je 's ochtends wakker wordt is dan het probleem opgelost? Nee, sterker nog, je begint al geradbraakt aan je dag. En je bent weer verder van je bestemming in God afgeraakt.
Daarom dit belangrijke advies: bekeer je van het je zorgen maken en werp al je zorgen, daar waar je wakker van ligt, op Hem. En ga dan handelen in geloof, alsof het al gebeurd is. Want in geloof dingen doen, die je al hebt is geen kunst, maar in geloof handel op wat nog moet gebeuren is lef. Vertrouw dat Hij zorgt en dt doet Hij, 100 %, alleen moeten we Hem niet voor de voeten lopen.

Heer, kies ervoor om me te bekeren van het zorgen maken over ….
Ik werp al mijn zorgen van mij af, op U en ik belijd: U zorgt voor mij!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.